Menu

Apple reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële Apple-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apple's hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store, ongeacht of het bij een iPhone-reparatie, iPhone-schermreparatie of MacBook-reparatie is.

Zelf oplossen? Probeer deze 6 stappen eens.

 

Stap 1.

Zet je product uit en aan

Gaat je iPhone of iPad niet uit?

Houd de aan-uitknop en de homebutton of volume-omlaag-knop tegelijk ingedrukt tot je apparaat herstart.

Gaat je Mac niet uit?

Gebruik de aan-uitknop en houd deze ingedrukt tot je Mac uitgaat.

 

Stap 2.

Updaten

Probeer je Apple-product te updaten. Mogelijk heb je een softwareprobleem en is dit eenvoudig op te lossen door het systeem te updaten. Deze updates geven vaak oplossingen voor bekende problemen. Wie weet is je probleem zo simpel op te lossen!

 

Stap 3.

Fabrieks-instellingen

Misschien heb een last van een softwareprobleem. Dit is te checken door je apparaat naar fabrieksinstellingen te zetten zonder een back-up terug te zetten. Maak van tevoren wel een back-up! Is het probleem er dan nog? Herstel je apparaat dan weer, zet de back-up terug en kom voor reparatie.

Voor iPhone en iPad

Voor Mac

 

Stap 4.

Check Apple Support-pagina's

Op de Apple Support pagina’s vind je ontelbaar veel vragen (met de antwoorden), mogelijke oplossingen en zelfs extra tips.

Vind je vraag

 

Stap 5.

Bel Apple Support

Kom je er nog niet uit? Bel dan eerst nog met Apple Support. Één van de Apple-medewerkers gaat met je op zoek naar het probleem.

Je bereikt ze via het nummer:

0800 02 01 581

(lokaal tarief)

 

 

Stap 6.

Inleveren voor reparatie

Is het niet gelukt met ons stappenplan? Dan kun je jouw apparaat bij ons inleveren voor reparatie. We kijken hem dan helemaal na om te zien of het een hardware- of softwareprobleem is en kunnen hem dan eventueel voor je repareren!

Activeringsslot

Zet "Zoek mijn" uit.

Kom je jouw apparaat inleveren voor reparatie? Voor elke Apple reparatie dient de "Zoek mijn"-functie op je iPhone, iPad, Apple Watch en Mac uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je apparaat helaas niet in reparatie nemen.

 

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardwareprobleem hebt? Maak dan een reparatie-afspraak in een van onze 50 winkels.


Maak afspraak

Prijsindicatie

Bekijk onze iPhone prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.


Bekijk prijzen

Amac-winkel

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.


Vind een winkel

Binnenkort beschikbaar

Vochtschade

Bespaar op je reparatie.

Waterschade repareren is een dure grap of erger: het levert onherstelbare schade op. Amac heeft hier nu een oplossing voor.

Meer informatie

Inruilservice

Upgrade je device.

Ontvang gelijk korting met de Amac inruilservice. Een van onze medewerkers bepaalt de waarde die gelijk wordt verrekend met je nieuwe aanwinst.

Meer informatie

Veelgestelde vragen

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je je Apple-apparaat inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Als we zijn begonnen aan je Apple-apparaat, gaan we hem flink testen met Apple-eigen tools. Als het probleem onder garantie valt, repareren we het gratis. Valt het probleem buiten garantie? Dan krijg je een offerte. Ga je niet akkoord met de offerte om wat voor reden dan ook, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor AirPods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor Airpods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Ben je in één van onze "Same Day"-stores voor je iPhone? Dan kan je er vanuit gaan dat je iPhone schermreparatie of batterijreparatie dezelfde werkdag nog klaar is*. We houden je uiteraard op de hoogte van de status. Overige iPhone reparaties kunnen een werkweek duren.
    Kom je voor iPad of AirPods? Dan kan je er vanuit gaan dat deze binnen 2 werkdagen omgeruild zijn.
    Kom je voor een Mac-reparatie? Dan wordt deze opgestuurd naar ons hoofdkantoor voor reparatie. De gemiddelde doorlooptijd voor Mac is 1 werkweek.
    Kom je voor een Apple Watch? Dan moet de Apple Watch naar het depot van Apple. Hierdoor kan het wat langer duren.
    Kom je voor een reparatie van iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 of 6 Plus, dan duren deze reparaties gemiddeld 1,5 werkweek***
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw(scherm, behuizing en ook accu). Je kan het zien als een nieuwe apparaat dat van de band rolt, waar een onderdeel zonder negatief effect kon worden geplaatst uit een ander toestel. Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuwe die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de Apple kwaliteit. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    We gaan er niet van uit dat de data op je apparaat verloren raakt, echter is dit niet altijd te voorkomen. We raden klanten altijd voorafgaand, van wat voor reparatie dan ook, om een reservekopie (backup) te maken van alle data op het apparaat. De data wordt niet bewust verwijderd, maar soms is dit wel nodig wanneer de iPhone niet door kalibratie heen komt.
    We doen ons best om geen fouten te maken bij reparaties, maar wij zijn ook mensen. Dit houdt in dat er altijd risico op ongelukjes is, waardoor data mogelijk verloren kan gaan. Er zijn ook een aantal reparaties waar we niet om dataverlies heen kunnen. Het gaat hierbij dan om iPhones omruilen (of nieuwe rear-systems), elke iPad reparatie, elke iPod reparatie, elke Apple Watch reparatie en moederbord reparaties van MacBooks (en enkele andere Macs).
    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: backup! backup! backup!
    Amac is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor dataverlies.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Uw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs zijn vanuit Amac en Apple ook verboden om naar je inloggegevens te vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen zij hun werk niet doen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Wanneer het toestel naar Apple gaat, wil Apple niet dat de locatie van hun depot zo te achterhalen is en probeert zo overvallen te voorkomen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je toestel helaas niet innemen voor reparatie en laat het systeem ons geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support.
  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Omdat er zoveel verschillende modellen van Apple-producten zijn, kunnen we helaas niet elk onderdeel op voorraad houden. Van iPhones hebben we wel de meest voorkomende onderdelen op voorraad. De "Same Day" locaties hebben iPhone schermen en accu's op voorraad (behalve die voor iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 en 6 Plus***).

* In deze 12 Same Day locaties kunnen veel iPhone reparaties dezelfde dag worden gedaan (tot 15:00 en afhankelijk van de drukte). Blijkt dat de iPhone vervangen moet worden, dan duurt de reparatie langer dan een dag.

** Binnenkort beschikbaar

*** Voor deze toestellen houden wij geen voorraad meer vanwege hun leeftijd (ook geen schermen en accu's). Hierdoor kunnen reparaties langer duren.

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

Apple reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële Apple-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apple's hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store, ongeacht of het bij een iPhone-reparatie, iPhone-schermreparatie of MacBook-reparatie is.

Zelf oplossen? Probeer deze 6 stappen eens.

 

Stap 1.

Zet je product uit en aan

Gaat je iPhone of iPad niet uit?

Houd de aan-uitknop en de homebutton of volume-omlaag-knop tegelijk ingedrukt tot je apparaat herstart.

Gaat je Mac niet uit?

Gebruik de aan-uitknop en houd deze ingedrukt tot je Mac uitgaat.

 

Stap 2.

Updaten

Probeer je Apple-product te updaten. Mogelijk heb je een softwareprobleem en is dit eenvoudig op te lossen door het systeem te updaten. Deze updates geven vaak oplossingen voor bekende problemen. Wie weet is je probleem zo simpel op te lossen!

 

Stap 3.

Fabrieksinstellingen

Misschien heb je last van een software probleem. Maak van tevoren eerst een back-up! Softwareproblemen zijn te checken door je apparaat naar fabrieksinstellingen te zetten zonder een back-up terug te zetten. Is het probleem er dan nog? Kom dan voor reparatie.

Voor iPhone en iPad

Voor Mac

 

Stap 4.

Check Apple Support pagina's

Op de Apple Support pagina’s vind je ontelbaar veel vragen (met de antwoorden), mogelijke oplossingen en zelfs extra tips.

Vind je vraag

 

Stap 5.

Bel Apple Support

Kom je er nog niet uit? Bel dan eerst nog met Apple Support. Één van de Apple-medewerkers gaat met je op zoek naar het probleem.

Je bereikt ze via het nummer:

0800 02 01 581

(lokaal tarief)

 

 

Stap 6.

Inleveren voor reparatie

Is het niet gelukt met onze quick-fixes? Dan kun je jouw apparaat bij ons inleveren voor reparatie. We kijken hem dan helemaal na om te zien of het een hardware- of softwareprobleem is en kunnen hem dan eventueel voor je repareren!

Activeringsslot

Zet "Zoek mijn" uit.

Kom je je apparaat inleveren voor reparatie? Voor elke Apple reparatie dient de "Zoek mijn"-functie op je iPhone, iPad, Apple Watch en Mac uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je apparaat helaas niet in reparatie nemen.

 

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardwareprobleem hebt? Maak dan een reparatie afspraak in één van onze 50 winkels.


Maak afspraak

Prijsindicatie

Bekijk onze prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.


Binnenkort beschikbaar

Amac-winkels

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.


Vind een winkel

iPhone reparatie

MacBook reparatie

Overige reparaties

Inruilservice

Upgrade je device.

Ontvang gelijk korting met de Amac inruilservice. Een van onze medewerkers bepaalt de waarde die gelijk wordt verrekend met je nieuwe aanwinst.

 

Meer informatie

Vochtschade

Bespaar op je reparatie.

Waterschade repareren is een dure grap of erger: het levert onherstelbare schade op. Amac heeft hier nu een oplossing voor.

Meer informatie

Veelgestelde vragen

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je je Apple-apparaat inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Als we zijn begonnen aan je Apple-apparaat, gaan we hem flink testen met Apple-eigen tools. Als het probleem onder garantie valt, repareren we het gratis. Valt het probleem buiten garantie? Dan krijg je een offerte. Ga je niet akkoord met de offerte om wat voor reden dan ook, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor AirPods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor Airpods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Ben je in één van onze "Same Day"-stores voor je iPhone? Dan kan je er vanuit gaan dat je iPhone schermreparatie of batterijreparatie dezelfde werkdag nog klaar is*. We houden je uiteraard op de hoogte van de status. Overige iPhone reparaties kunnen een werkweek duren.
    Kom je voor iPad of AirPods? Dan kan je er vanuit gaan dat deze binnen 2 werkdagen omgeruild zijn.
    Kom je voor een Mac-reparatie? Dan wordt deze opgestuurd naar ons hoofdkantoor voor reparatie. De gemiddelde doorlooptijd voor Mac is 1 werkweek.
    Kom je voor een Apple Watch? Dan moet de Apple Watch naar het depot van Apple. Hierdoor kan het wat langer duren.
    Kom je voor een reparatie van iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 of 6 Plus, dan duren deze reparaties gemiddeld 1,5 werkweek***
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Je kan het zien als een nieuwe apparaat dat van de band rolt, waar een onderdeel zonder negatief effect kon worden geplaatst uit een ander toestel. Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuwe die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de Apple kwaliteit. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    We gaan er niet van uit dat de data op je apparaat verloren raakt, echter is dit niet altijd te voorkomen. We raden klanten altijd voorafgaand, van wat voor reparatie dan ook, om een reservekopie (backup) te maken van alle data op het apparaat. De data wordt niet bewust verwijderd, maar soms is dit wel nodig wanneer de iPhone niet door kalibratie heen komt.
    We doen ons best om geen fouten te maken bij reparaties, maar wij zijn ook mensen. Dit houdt in dat er altijd risico op ongelukjes is, waardoor data mogelijk verloren kan gaan. Er zijn ook een aantal reparaties waar we niet om dataverlies heen kunnen. Het gaat hierbij dan om iPhones omruilen (of nieuwe rear-systems), elke iPad reparatie, elke iPod reparatie, elke Apple Watch reparatie en moederbord reparaties van MacBooks (en enkele andere Macs).
    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: backup! backup! backup!
    Amac is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor dataverlies.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Uw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs zijn vanuit Amac en Apple ook verboden om naar je inloggegevens te vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen zij hun werk niet doen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Wanneer het toestel naar Apple gaat, wil Apple niet dat de locatie van hun depot zo te achterhalen is en probeert zo overvallen te voorkomen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je toestel helaas niet innemen voor reparatie en laat het systeem ons geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support.
  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Omdat er zoveel verschillende modellen van Apple-producten zijn, kunnen we helaas niet elk onderdeel op voorraad houden. Van iPhones hebben we wel de meest voorkomende onderdelen op voorraad. De "Same Day" locaties hebben iPhone schermen en accu's op voorraad (behalve die voor iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 en 6 Plus***).

* In deze 12 Same Day locaties kunnen veel iPhone reparaties dezelfde dag worden gedaan (tot 15:00 en afhankelijk van de drukte). Blijkt dat de iPhone vervangen moet worden, dan duurt de reparatie langer dan een dag.

** Binnenkort beschikbaar

*** Voor deze toestellen houden wij geen voorraad meer vanwege hun leeftijd (ook geen schermen en accu's). Hierdoor kunnen reparaties langer duren.

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

<style> /* MOBILE FIXES */ @media only screen and (max-width: 767px) { .mobile-row { border-bottom-left-radius: 30px !important; border-bottom-right-radius: 30px !important; } } </style>

Apple reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële Apple-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apple's hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store, ongeacht of het bij een iPhone-reparatie, iPhone-schermreparatie of MacBook-reparatie is.

Zelf oplossen? Probeer deze 6 stappen eens.

Stap 1.

Zet je product uit en aan

Gaat je iPhone of iPad niet uit?

Houd de aan-uitknop en de homebutton of volume-omlaag-knop tegelijk ingedrukt tot je apparaat herstart.

Gaat je Mac niet uit?

Gebruik de aan-uitknop en houd deze ingedrukt tot je Mac uitgaat.

Stap 2.

Updaten

Probeer je Apple-product te updaten. Mogelijk heb je een softwareprobleem en is dit eenvoudig op te lossen door het systeem te updaten. Deze updates geven vaak oplossingen voor bekende problemen. Wie weet is je probleem zo simpel op te lossen!

Stap 3.

Fabrieksinstellingen

Misschien heb je last van een software probleem. Maak van tevoren eerst een back-up! Softwareproblemen zijn te checken door je apparaat naar fabrieksinstellingen te zetten zonder een back-up terug te zetten. Is het probleem er dan nog? Kom dan voor reparatie.

Voor iPhone en iPad

Voor Mac

Stap 4.

Check Apple Support pagina's

Op de Apple Support pagina’s vind je ontelbaar veel vragen (met de antwoorden), mogelijke oplossingen en zelfs extra tips.

Vind je vraag

Stap 5.

Bel Apple Support

Kom je er nog niet uit? Bel dan eerst nog met Apple Support. Één van de Apple-medewerkers gaat met je op zoek naar het probleem.

Je bereikt ze via het nummer:

0800 02 01 581

(lokaal tarief)

Stap 6.

Inleveren voor reparatie

Is het niet gelukt met ons stappenplan? Dan kun je jouw apparaat bij ons inleveren voor reparatie. We kijken hem dan helemaal na om te zien of het een hardware- of softwareprobleem is en kunnen hem dan eventueel voor je repareren!

Activeringsslot

Zet "Zoek mijn" uit.

Kom je je apparaat inleveren voor reparatie? Voor elke Apple reparatie dient de "Zoek mijn"-functie op je iPhone, iPad, Apple Watch en Mac uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je apparaat helaas niet in reparatie nemen.

 

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardwareprobleem hebt? Maak dan een reparatie afspraak in een van onze 50 winkels.

Maak afspraak

Prijsindicatie

Bekijk onze iPhone prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

Bekijk prijzen

Amac-winkels

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Vind een winkel

Binnenkort meer informatie

Reparatie van iPhone.

Voor een iPhone-reparatie ben je welkom in een van onze 50 winkels. In 13 van deze winkels repareren we meestal je iPhone zelfs dezelfde dag nog!*

* Vanwege de vakantieperiode is het in augustus niet altijd mogelijk je iPhone binnen één dag te repareren. Wil je weten wat de huidige duur van een iPhone-reparatie is? Laat je dan informeren in of bel naar een van de onderstaande winkels. Excuses voor het ongemak!

Inruilservice

Upgrade je device.

Ontvang gelijk korting met de Amac inruilservice. Een van onze medewerkers bepaalt de waarde die gelijk wordt verrekend met je nieuwe aanwinst.

 

Meer informatie

Vochtschade

Bespaar op je reparatie.

Waterschade repareren is een dure grap of erger: het levert onherstelbare schade op. Amac heeft hier nu een oplossing voor.

 

Meer informatie

Veelgestelde vragen

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je je Apple-apparaat inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Als we zijn begonnen aan je Apple-apparaat, gaan we hem flink testen met Apple-eigen tools. Als het probleem onder garantie valt, repareren we het gratis. Valt het probleem buiten garantie? Dan krijg je een offerte. Ga je niet akkoord met de offerte om wat voor reden dan ook, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor AirPods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor Airpods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.

  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Ben je in één van onze "Same Day"-stores voor je iPhone? Dan kan je er vanuit gaan dat je iPhone schermreparatie of batterijreparatie dezelfde werkdag nog klaar is*. We houden je uiteraard op de hoogte van de status. Overige iPhone reparaties kunnen een werkweek duren.
    Kom je voor iPad of AirPods? Dan kan je er vanuit gaan dat deze binnen 2 werkdagen omgeruild zijn.
    Kom je voor een Mac-reparatie? Dan wordt deze opgestuurd naar ons hoofdkantoor voor reparatie. De gemiddelde doorlooptijd voor Mac is 1 werkweek.
    Kom je voor een Apple Watch? Dan moet de Apple Watch naar het depot van Apple. Hierdoor kan het wat langer duren.
    Kom je voor een reparatie van iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 of 6 Plus, dan duren deze reparaties gemiddeld 1,5 werkweek***
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Je kan het zien als een nieuwe apparaat dat van de band rolt, waar een onderdeel zonder negatief effect kon worden geplaatst uit een ander toestel. Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuwe die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de Apple kwaliteit. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    We gaan er niet van uit dat de data op je apparaat verloren raakt, echter is dit niet altijd te voorkomen. We raden klanten altijd voorafgaand, van wat voor reparatie dan ook, om een reservekopie (backup) te maken van alle data op het apparaat. De data wordt niet bewust verwijderd, maar soms is dit wel nodig wanneer de iPhone niet door kalibratie heen komt.
    We doen ons best om geen fouten te maken bij reparaties, maar wij zijn ook mensen. Dit houdt in dat er altijd risico op ongelukjes is, waardoor data mogelijk verloren kan gaan. Er zijn ook een aantal reparaties waar we niet om dataverlies heen kunnen. Het gaat hierbij dan om iPhones omruilen (of nieuwe rear-systems), elke iPad reparatie, elke iPod reparatie, elke Apple Watch reparatie en moederbord reparaties van MacBooks (en enkele andere Macs).
    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: backup! backup! backup!
    Amac is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor dataverlies.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Uw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs zijn vanuit Amac en Apple ook verboden om naar je inloggegevens te vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen zij hun werk niet doen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Wanneer het toestel naar Apple gaat, wil Apple niet dat de locatie van hun depot zo te achterhalen is en probeert zo overvallen te voorkomen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je toestel helaas niet innemen voor reparatie en laat het systeem ons geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support.
  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Omdat er zoveel verschillende modellen van Apple-producten zijn, kunnen we helaas niet elk onderdeel op voorraad houden. Van iPhones hebben we wel de meest voorkomende onderdelen op voorraad. De "Same Day" locaties hebben iPhone schermen en accu's op voorraad (behalve die voor iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 en 6 Plus***).

* In deze 12 Same Day locaties kunnen veel iPhone reparaties dezelfde dag worden gedaan (tot 15:00 en afhankelijk van de drukte). Blijkt dat de iPhone vervangen moet worden, dan duurt de reparatie langer dan een dag.

** Binnenkort beschikbaar

*** Voor deze toestellen houden wij geen voorraad meer vanwege hun leeftijd (ook geen schermen en accu's). Hierdoor kunnen reparaties langer duren.

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Utrecht Mariaplaats
Mariastraat 38
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Utrecht Mariaplaats
Mariastraat 38
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken