Menu

Retourneren & annuleren

Annuleren


Heb je jouw verzendbevestiging nog niet gekregen?
Dan kun je jouw online bestelling nog annuleren. Dit doe je door het onderstaande formulier in te vullen.

Retourneren

Heb jij je ergens in vergist of ben je niet tevreden met je online aankoop?
Geeft niets, gelukkig heb je 14 dagen bedenktijd. En nadat je jouw product hebt aangemeld als retour, heb je nog 14 dagen om ‘m te verzenden.

Online bestellingen die betaald zijn met Klarna en SprayPay kunnen niet in de winkel worden geretourneerd.


Hoe werkt het retourneren?

1. Controleer je product
Als eerste: schakel altijd de 'Zoek mijn'-functie uit. Apple-producten waarop de 'Zoek mijn'-functie nog is ingeschakeld, mogen wij niet terugnemen.

Zorg er daarnaast voor dat het product, voor zover dat mogelijk is, ongebruikt is. Heb je jouw product beschadigd? Dan kun je ‘m helaas niet meer retourneren.

Doe het product daarna terug in de originele verpakking en pak deze goed in. Dan raakt het niet beschadigd tijdens het vervoer.

2. Meld je retourzending aan
Vul hiervoor het onderstaande formulier in.

 

Je kunt ook gebruik maken van het fysieke herroepingsformulier (pdf) of het Europese modelformulier (pdf). Print deze en voeg deze ingevuld toe aan je retourzending.

 

Welke producten kan ik niet retourneren?

Wij nemen niet alle producten terug. Sommige producten zijn uitgesloten van retour:

  • Mac's die je zelf hebt samengesteld, deze worden speciaal voor jou gebouwd.
  • Producten zoals AirPods en koptelefoons, waarvan de verzegeling is verbroken, in verband met hygiëne.
  • Apparaten om audio- en video-opnames, mee te maken waarvan de verzegeling is verbroken, vanwege de privacywetgeving.
  • Computerprogrammatuur (zoals softwareproducten), waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Producten die vergelijkbaar zijn met de bovenstaande producten.
  • Ook als de 'Zoek mijn'-functie nog is ingeschakeld, kunnen we het product niet terugnemen.

Moet ik betalen voor het retourneren?

Het retourneren via een Amac-winkel is altijd gratis.

 

Wanneer je een bestelling op basis van de 14 dagen bedenktijd wilt retourneren, zijn de verzendkosten van de retourzending voor jouw eigen rekening.

Heb je een verkeerd of defect product ontvangen? Ook dan is retourneren gratis. Wij nemen de verzendkosten van de retourzending op ons.

 

Bestelling retourneren of annuleren

Het bestelnummer heeft meestal 9 of 14 cijfers. Je vindt ‘m op je factuur.

 

3. Verstuur je retour
Zet het adres op de doos en lever je retourzending in bij een vervoerder. Wij gebruiken bijvoorbeeld PostNL. Ons adres is:



Amac B.V.
t.a.v. Retour webshop
bestelnummer: XXXXXXXXX

Proostwetering 3

3543 AB Utrecht

Vul achter ‘bestelnummer’ het originele bestelnummer in. Dit nummer heeft meestal 9 cijfers. Je vindt ‘m op je factuur.

Vergeet niet om een Track & Trace-code te vragen, als je jouw retour aflevert bij de vervoerder. Zo kun je jouw retourzending volgen en zie je wanneer wij ‘m hebben ontvangen.

Als je zending voldoet aan de retourvoorwaarden, ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Hiervoor gebruiken we de betaalmethode die jij gebruikte bij aankoop.

Het hele proces van verwerking, controle en terugbetaling duurt maximaal 14 dagen. Duurt het langer? Neem dan contact met ons op.

Retourneren

Heb je het product dat je wilt retourneren gekocht in een Amac-winkel? Producten die je hebt gekocht in een Amac-winkel*, kun je binnen 14 dagen inruilen voor een ander product of een Amac Giftcard. Er zijn wel wat voorwaarden:

    • Je hebt het originele aankoopbewijs van Amac nog en neemt dit mee naar de winkel
    • Het product is onbeschadigd, compleet en zit nog in de originele verpakking
    • Een eventuele verzegeling is niet verbroken
    • Het product is ongebruikt

Kun je het hele lijstje afvinken? Dan kun je jouw product direct in één van onze 50 Amac-winkels inruilen. 
Voldoet het product niet meer aan één of meerdere punten? Neem dan contact op met de winkel waar je het product hebt gekocht, of met onze klantenservice. We gaan dan op zoek naar een passende oplossing.


*Online bestellingen die je hebt afgehaald in de winkel zijn geen winkelaankopen, maar webshopaankopen.