Menu

Veelgestelde vragen

Bestellen & betalen

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden in de webshop?

    • iDEAL
    • Mastercard *
    • Visa *
    • PayPal (alleen bij thuisbezorging)
    • Online Giftcard (ontvangen bij acties) **
    • Klarna (tijdelijk niet mogelijk)
    • American Express 
    • Apple Pay (tijdelijk niet mogelijk)

    * Creditcard betalingen zijn mogelijk in Nederland en België. 

    ** Een online giftcard is niet inwisselbaar in onze winkels 

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden in de winkels?

    • Pinpas (vergeet niet je daglimiet te verhogen bij grote aankopen)
    • Mastercard 
    • Visa
    • American Express
    • Amac Giftcard **
    • Betalen in termijnen
    • Contant * 

    * We accepteren geen biljetten van €200 of €500. 

    ** Een Amac Giftcard is niet inwisselbaar in onze webshop 

Bezorgen & afhalen

  • Wat zijn de levertijden?

    Jouw online bestelling wordt volgens onderstaand schema thuisbezorgd, mits deze:

    Besteld Ontvang pakket opOntvang briefpost op
    Maandag 09:00 t/m dinsdag 08:59Dinsdag voor 22:00Dinsdag voor 18:00
    Dinsdag 09:00 t/m woensdag 08:59Woensdag voor 22:00Woensdag voor 18:00
    Woensdag 09:00 t/m donderdag 08:59Donderdag voor 22:00Donderdag voor 18:00
    Donderdag 09:00 t/m vrijdag 08:59Vrijdag voor 22:00Vrijdag voor 18:00
    Vrijdag 09:00 t/m vrijdag 19:59Zaterdag voor 21:30Zaterdag voor 18:00
    Vrijdag 20:00 t/m Maandag voor 08:59Maandag voor 22:00Dinsdag voor 18:00
  • Hoe werkt bezorging per briefpost?

    Bestellingen die klein genoeg zijn voor de brievenbus en de maximale bestelwaarde niet overschrijden worden als briefpost geleverd.

    Verzendbevestiging
    Zodra wij je bestelling in het magazijn verwerkt hebben, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail. Je bestelling wordt dan dezelfde dag nog aangeboden aan PostNL.

    Track & Trace
    Bij briefpost is er geen Track & Trace mogelijk, maar via de PostNL-app kun je wel 's ochtends al zien of en welke post er onderweg is. Lees ook de pagina 'Ontvang ik vandaag post?' van PostNL.

    Wanneer je niet thuis bent
    Je hoeft niet thuis te zijn bij het bezorgmoment, omdat het pakketje in de brievenbus past.

  • Hoe werkt bezorging per pakket?

    Bestellingen die te groot zijn voor de brievenbus of de maximale bestelwaarde overschrijden worden via de pakketdienst van PostNL geleverd.

    Verzendbevestiging
    Zodra wij je bestelling in het magazijn verwerkt hebben, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail. Je bestelling wordt dan dezelfde dag nog aangeboden aan PostNL.

    Track & Trace
    Zodra wij het pakket aan PostNL aangeboden hebben, ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace-code. Hiermee kun je jouw bestelling volgen en tevens het bezorgmoment nog aanpassen vóór de eerste bezorgpoging.

    Wanneer je niet thuis bent
    Indien je niet thuis bent bij het bezorgmoment, zijn er de onderstaande mogelijkheden. Voor meer informatie, lees ook de pagina 'Niet thuis bij bezorging pakket' van PostNL.

    • Vaak is het mogelijk om nog vóór de bezorgpoging een ander bezorgmoment te kiezen. Dit doe je via Track & Trace van PostNL.
    • Bij een mislukte bezorgpoging geeft de bezorger je pakket af bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje bij je achter. Hierop staat waar je jouw pakket kunt afhalen. Deze informatie vind je ook via Track & Trace. PostNL bewaart je pakket één week voor je op een PostNL-locatie. Daarna sturen zij het terug naar Amac.

    Wanneer je pakket door PostNL retour gestuurd is naar Amac, neem dan z.s.m. contact op met Amac Customer Care.

  • Hoe werkt bezorging tijdens feestdagen?

    Wanneer het bestel- en/of bezorgmoment op een feestdag valt, gelden er afwijkende levertijden:

    • Wanneer je op een feestdag een bestelling plaatst die op voorraad is, wordt deze de eerstvolgende reguliere werkdag of zaterdag door ons aangeboden bij PostNL.
    • Wanneer het bezorgmoment op een feestdag valt, verschuift de levering naar de eerstvolgende reguliere bezorgdag.

    Voor een overzicht van alle bezorgmomenten rondom de feestdagen, bekijk ook de pagina Bezorging tijdens de feestdagen van PostNL.

  • Bestelling niet op voorraad?

    Voor artikelen die niet op voorraad zijn in de webshop kunnen twee verschillende levertijden van toepassing zijn. Sommige artikelen kunnen binnen 5 tot 8 werkdagen geleverd worden. Dit wordt dan ook aangegeven bij het artikel. Soms komt het echter voor dat de levertijd onbekend is. Bij deze artikelen wordt dan aangegeven: 'product niet op voorraad'. Je dient dan rekening te houden met een langere levertijd.

    Bestelling met meerdere artikelen
    Heb je een bestelling geplaatst met artikelen die niet allemaal direct leverbaar zijn? Dan streven we ernaar om de bestelling in één keer uit te leveren zodra deze compleet is. Afhankelijk van de levertijd van de artikelen die niet op voorraad zijn, kan er een deellevering plaatsvinden.

Retourneren & annuleren

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Heb je jouw verzendbevestiging nog niet gekregen? Dan kun je jouw online bestelling nog annuleren. Dit doe je door dit formulier in te vullen.

  • Kan ik mijn webshopbestelling retourneren?

    Zeker! Heb je je vergist of ben je niet tevreden met je online aankoop?
    Geeft niets, gelukkig heb je 14 dagen bedenktijd. En nadat je jouw product hebt aangemeld als retour, heb je nog 14 dagen om ‘m te verzenden. Bekijk hier welke producten je kunt retourneren.

    Meld je retour aan door dit formulier in te vullen.

  • Kan ik mijn winkelaankoop retourneren?

    Dat is mogelijk. Heb je het product dat je wilt retourneren gekocht in een Amac-winkel? Producten die je hebt gekocht in een Amac-winkel*, kun je binnen 14 dagen inruilen voor een ander product of een Amac Giftcard. Er zijn wel wat voorwaarden:

    • Je hebt het originele aankoopbewijs van Amac nog en neemt dit mee naar de winkel
    • Het product is onbeschadigd, compleet en zit nog in de originele verpakking
    • Een eventuele verzegeling is niet verbroken
    • Het product is ongebruikt

    Kun je het hele lijstje afvinken? Dan kun je jouw product direct in één van onze 50 Amac-winkels inruilen. 
    Voldoet het product niet meer aan één of meerdere punten? Neem dan contact op met de winkel waar je het product hebt gekocht, of met onze klantenservice. We gaan dan op zoek naar een passende oplossing.


    *Online bestellingen die je hebt afgehaald in de winkel zijn geen winkelaankopen, maar webshopaankopen.

  • Hoe werkt het retourneren van webshopbestellingen?

    1. Controleer je product
    Als eerste: schakel altijd de 'Zoek mijn'-functie uit. Apple-producten waarop de 'Zoek mijn'-functie nog is ingeschakeld, mogen wij niet terugnemen. Zorg er daarnaast voor dat het product ongebruikt is. Heb je jouw product beschadigd? Dan kun je ‘m helaas niet meer retourneren. Doe het product daarna terug in de originele verpakking en pak deze goed in. Dan raakt-ie niet beschadigd tijdens het vervoer.

    2. Meld je retourzending aan
    Vul hiervoor dit formulier in.

    3. Verstuur je retour
    Zet het adres op de doos en lever je retourzending in bij een vervoerder. Wij gebruiken bijvoorbeeld PostNL. Ons adres is:



    Amac B.V.
    t.a.v. Retour webshop
    bestelnummer: XXXXXXXXX
    
Proostwetering 3

    3543 AB Utrecht

    Vul achter ‘bestelnummer’ het originele bestelnummer in. Dit nummer heeft meestal 9 cijfers. Je vindt ‘m op je factuur.

    Vergeet niet om een Track & Trace-code te vragen, als je jouw retour aflevert bij de vervoerder. Zo kun je jouw retourzending volgen en zie je wanneer wij ‘m hebben ontvangen.

    Als je zending voldoet aan de retourvoorwaarden, ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Hiervoor gebruiken we de betaalmethode die jij gebruikte bij aankoop. Het hele proces van verwerking, controle en terugbetaling duurt maximaal 14 dagen. Duurt het langer? Neem dan contact met ons op.

    Je kunt ook gebruikmaken van het fysieke herroepingsformulier (pdf) of het Europese modelformulier (pdf). Print deze formulier en voeg het ingevuld toe aan je retourzending.

  • Welke producten kan ik niet retourneren?

    Wij nemen niet alle producten terug. Sommige producten zijn uitgesloten van retour:

    • Macs die je zelf hebt laten samenstellen, deze worden speciaal voor jou gebouwd.
    • Producten zoals AirPods en koptelefoons,waarvan de verzegeling is verbroken. Dit in verband met hygiëne.
    • Apparaten om audio- en video-opnames mee te maken waarvan de verzegeling is verbroken. Dit vanwege de privacywetgeving.
    • Computerprogrammatuur (zoals softwareproducten), waarvan de verzegeling is verbroken.
    • Producten die vergelijkbaar zijn met de bovenstaande producten.
    • Ook als de 'Zoek mijn'-functie nog is ingeschakeld, kunnen we het product niet terugnemen.
  • Wat moet ik betalen voor retourneren?

    Het retourneren via een Amac-winkel is altijd gratis.

    Wanneer je een bestelling op basis van de 14 dagen bedenktijd wilt retourneren, zijn de verzendkosten van de retourzending voor jouw eigen rekening.

    Heb je een verkeerd of defect product ontvangen? Ook dan is retourneren gratis. Wij nemen de verzendkosten van de retourzending op ons.

Garantie & voorwaarden

  • Welke garantie heb ik bij Amac?

    Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie of een extra door Amac geboden consumentengarantie. Deze garanties staan hieronder omschreven en doen niets af aan de wettelijke garantie.

  • Hoeveel garantie zit er op Apple-producten?

    Wij willen niet dat je voor onverwachte verrassingen komt te staan bij het gebruik van jouw Apple-product(en). Daarom biedt Amac standaard 2 jaar consumentengarantie* bij de aankoop van een Mac, iPad, iPhone, Apple Watch, Apple TV of iPod. Deze garantie wordt toegepast in alle 50 Amac-winkels en in de webshop. Kopen bij Amac betekent daarom dat je 2 jaar lang zonder zorgen gebruik kunt maken van je Apple-product(en). Welke voorwaarden gelden voor andere producten, kun je hieronder lezen.

  • Hoeveel garantie zit er op overige merken?

    Amac geeft je bij aankoop van alle andere merken uit het assortiment minimaal 2 jaar consumentengarantie*. Wanneer de fabrieksgarantie langer is dan de Amac consumentengarantie, dan geldt de fabrieksgarantie. Per product wordt in de webshop aangegeven wat de fabrieksgarantie is. Deze informatie vind je in de specificaties van het product bij 'service & garantie'.

  • Hoeveel garantie zit er op Open Box-producten?

    Op Open Box-producten geven wij 1 jaar consumentengarantie*. Wanneer de fabrieksfarantie langer is dan 1 jaar, dan geldt de fabrieksgarantie. Deze producten zijn herkenbaar aan een duidelijk Open Box-label (zowel in de Amac-winkels als in de webshop) en zijn lager geprijsd dan producten die nieuw in doos verkocht worden. Op Apple Open Box-modellen is het niet mogelijk AppleCare af te sluiten.

  • Hoeveel garantie heb ik als zakelijke klant?

    Voor niet-consumenten, zoals zakelijke klanten en bedrijven, gelden andere garantievoorwaarden. Door Europese wetgeving komen niet-consumenten niet in aanmerking voor de extra garantie van Amac op Apple-producten. Doe je als niet-consument aankopen bij Amac, dan geldt de wettelijke garantietermijn van 1 jaar op diverse (Apple-)producten. Echter heeft Amac zakelijk de mogelijkheid om aanvullende garantie voor de iPad en MacBook van totaal drie jaar tegen vergoeding aan te kopen. Deze service kan eventueel aangevuld met brenge en haalservice en/of een leentoestel. Neem voor aanvullende informatie contact op met Amac Zakelijk of bekijk de Amac-website voor bedrijven.

    Kom langs in een Amac-winkels of neem contact op met Amac Customer Care, we beantwoorden graag je vragen over garantie voor niet-consumenten. Meer informatie over garantie kun je ook nalezen in onze Algemene Voorwaarden.

  • Hoe zit het met garantie en reparatie?

    Wanneer er iets aan de hand is met jouw Apple-apparaat, kun je altijd terecht in een van onze winkels. Als Apple Authorised Service Provider bieden wij een uitgebreide service en voeren wij reparaties uit binnen en buiten de fabrieksgarantie, ongeacht de plaats van aanschaf. Na een reparatie krijg je 6 maanden Apple-garantie op de reparatie zelf. Voor vragen ben je ook altijd welkom. We hebben niet voor niets Apple Product Professionals in dienst. Zij helpen je graag met het maken van de juiste overwegingen en keuzes.

  • Wat is iCare (verzekering)?

    Naast onze gunstige garantievoorwaarden bieden we met iCare een uitgebreide dekking aan voor je iMac, MacBook, iPad, iPhone of Apple Watch voor een periode van maximaal 60 maanden. Voorkom hoge kosten veroorzaakt door ongelukken en schade, zoals vallen, stoten, kortsluiting, vocht, modificaties door ongeautoriseerde derde partijen en diefstal. Je kunt iCare direct afsluiten bij aanschaf van een nieuw Apple-device in een Amac-winkel (in de webshop geldt deze mogelijkheid niet).

  • Wat is Amac Safe (verlengde garantie)?

    Met Amac Safe kan je garantie op jouw Apple-apparaat verlengen. Bij aanschaf van Amac Safe krijg je op iPhone, iPad en Apple Watch 2 jaar extra garantie en op Mac 3 jaar extra. Dit zorgt ervoor dat je als consument een totale garantieperiode hebt van 4 jaar op iPhone, iPad en Apple Watch en 5 jaar op Mac. Zakelijke klanten hebben dan in totaal 3 jaar garantie op iPhone, iPad en Apple Watch en 4 jaar op Mac. Amac Safe-prijzen worden gebaseerd op de aanschafwaarde van het apparaat. Amac Safe kan alleen aangeschaft worden bij de aanschaf van een product en kan niet later worden toegevoegd. Lees meer over Amac Safe en de prijzen op deze pagina.

* Wanneer er sprake is van een aankoop door een consument, dan geeft Amac een extra garantie op alle Apple-computers, Apple iPads, Apple iPods, Apple iPhones, Apple Apple Watches en Apple TV's in het assortiment. Al deze bij Amac nieuw verkochte producten krijgen 2 jaar garantie vanaf de datum van aankoop, ongeacht de garantietermijn van de fabrikant. Deze garantie is met ingang van 1 juni 2018 van toepassing op genoemde producten. Voor aankopen gedaan tussen 1 juni 2013 t/m mei 2018 van Apple computers, Apple iPads en Apple iPods geldt een garantie van 3 jaar. Voor aankopen gedaan tussen 1 augustus 2014 t/m mei 2018 van Apple iPhones geldt een garantie van 3 jaar. Voor aankopen gedaan tussen 1 juli 2015 t/m mei 2018 van Apple Watches geldt een garantie van 3 jaar. Deze garantie is niet van toepassing op aankopen gedaan door Niet-Consumenten (bijv. bedrijven, zakelijke aankoop). Voor meer informatie over deze extra garantie verwijzen we je door naar punt 9 van onze Algemene Voorwaarden . Op Open Box-producten geeft Amac 1 jaar consumentengarantie. Het afsluiten van AppleCare is niet mogelijk bij Apple Open Box-producten. iCare afsluiten is hierop wel mogelijk.

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken