Menu

iPhone reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële iPhone-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de iPhone-reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apples hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store.

Grootste Apple Authorized Service Provider
met ruim 15 jaar ervaring

12 winkels met eigen technische dienst

Originele Apple onderdelen

Apple gecertificeerde technici

Kom je jouw iPhone inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van jouw iPhone.

Maak een back-up.

We willen niet dat je na de reparatie al je bestanden en foto’s kwijt bent.
Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw iPhone inlevert.

Zet "Zoek mijn" uit.

Voor elke iPhone-reparatie dient de "Zoek mijn"-functie uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je iPhone helaas niet in reparatie nemen.

Wis je gegevens.

Voordat wij je iPhone innemen, wissen we eerst al je gegevens. Zo blijven alle privacygevoelige data alleen bekend voor jou.
Je kunt je gegevens ook alvast zelf wissen door de fabrieksinstellingen te herstellen. Dat scheelt ons weer wat tijd en zo heb jij sneller jouw gerepareerde iPhone terug.

Back-up

Maak een back-up.


We willen niet dat je na de reparatie al je bestanden en foto’s kwijt bent.
Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw iPhone inlevert.

Activeringsslot

Zet "Zoek mijn" uit.


Voor elke iPhone-reparatie dient de "Zoek mijn"-functie uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je iPhone helaas niet in reparatie nemen.

 

Fabrieksinstellingen

Wis je gegevens.


Voordat wij je iPhone innemen, wissen we eerst al je gegevens. Zo blijven alle privacygevoelige data alleen bekend voor jou.
Je kunt je gegevens ook alvast zelf wissen door de fabrieksinstellingen te herstellen. Dat scheelt ons weer wat tijd en zo heb jij sneller jouw gerepareerde iPhone terug.

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardware probleem hebt? Maak dan een reparatie-afspraak in één van onze 50 winkels.

Maak afspraak

Prijsindicatie

Bekijk onze prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

Binnenkort beschikbaar

Amac-winkels

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Vind een winkel

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging.
Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple.
Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Inruilkorting

Meer recyclen.
Minder betalen.

Bereken je inruilwaarde

Amac Support

Diensten en oplossingen.

Heb je een vraag over (de software van) je Apple-product of wil je weten welke diensten Amac nog meer aanbiedt?

 

Meer informatie

Veel gestelde vragen.

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    <

    Wanneer je jouw iPhone inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je op de kunnen nemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Zodra jouw iPhone is gearriveerd op onze technische dienst zullen we de iPhone uitgebreid testen om de oorzaak van jouw probleem te achterhalen. Valt het de iPhone buiten garantie of gaat het om schade aan de iPhone? Dan sturen we je een prijsopgave van de onderdelen die nodig zijn om jouw probleem te verhelpen. Wanneer het probleem onder garantie blijkt te vallen, zal de reparatie natuurlijk zonder kosten zijn. Zodra de reparatie is afgerond doen we nog een laatste check, poetsen we jouw iPhone mooi op en sturen we deze terug naar de winkel waar jij na het ophalen weer kan genieten van jouw iPhone!
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van het onderdeel dat vervangen dient te worden en het model iPhone. Je kan jouw specifieke iPhone en onderdeel opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 39,95 voor iPhone.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Heb je een afspraak in onze ‘Same Day’ stores? Dan streven we ernaar om jouw reparatie inclusief de benodigde testen en kalibratie in ongeveer 2 uur uit te voeren. Dit kan natuurlijk alleen als we de benodigde onderdelen op voorraad hebben. Mocht het benodigde onderdeel net niet op voorraad zijn, nemen we je reparatie wel direct in behandeling. Het duurt ongeveer 1 werkdag voor wij het correcte onderdeel binnenkrijgen waarna we direct de reparatie voort zullen zetten. Uiteraard houden we je hierbij op de hoogte over de voortgang.

    Bij onze overige winkels wordt de iPhone doorgestuurd naar onze centrale technische dienst, waar we na ontvangst aan de slag gaan om zo snel mogelijk jouw probleem te verhelpen. We houden je hierbij voortdurend op de hoogte. De doorloop tijd is hier ongeveer 1 week.

  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Je kan het zien als een nieuwe apparaat dat van de band rolt, waar een onderdeel zonder negatief effect kon worden geplaatst uit een ander toestel. Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuwe die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de Apple kwaliteit. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    Om jouw privacy te beschermen zullen wij altijd jouw iPhone wissen voordat we starten met de diagnose. Zorg dus dat je een goede back-up maakt, bijvoorbeeld in de iCloud of op je computer. Heb je hulp nodig bij het maken en/of terugzetten van een goede back-up? Via Amac Support zijn we je graag van dienst!
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Uw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs zijn vanuit Amac en Apple ook verboden om naar je inloggegevens te vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen zij hun werk niet doen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is op het serienummer van jouw iPhone, is het voor ons wij helaas niet mogelijk om een reparatie aan te maken.

    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support

  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Jazeker, voor alle recente modellen iPhone hebben we een ruime hoeveelheid onderdelen beschikbaar. Voor oudere modellen kan het voorkomen dat we onderdelen niet op voorraad hebben maar deze wel 1 werkdag na start van de reparatie kunnen inbouwen.

* In deze 12 Same Day locaties kunnen veel iPhone reparaties dezelfde dag worden gedaan (tot 15:00 en afhankelijk van de drukte). Blijkt dat de iPhone vervangen moet worden, dan duurt de reparatie langer dan een dag.

** Binnenkort beschikbaar

*** Voor deze toestellen houden wij geen voorraad meer vanwege hun leeftijd (ook geen schermen en accu's). Hierdoor kunnen reparaties langer duren.

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

iPhone-reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële iPhone-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de iPhone-reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apple's hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store.

Grootste Apple Authorized Service Provider
met ruim 15 jaar ervaring

12 winkels met eigen technische dienst

Originele Apple onderdelen

Apple gecertificeerde technici

Kom je jouw iPhone inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van jouw iPhone.

Back-up

Maak een back-up.

We willen niet dat je na de reparatie al je bestanden en foto’s kwijt bent.
Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw iPhone inlevert.

Activeringsslot

Zet "Zoek mijn" uit.

Voor elke iPhone-reparatie dient de "Zoek mijn"-functie uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je iPhone helaas niet in reparatie nemen.

Fabrieksinstellingen

Wis je gegevens.

Voordat wij je iPhone innemen, wissen we eerst al je gegevens. Zo blijven alle privacygevoelige data alleen bekend voor jou.
Je kunt je gegevens ook alvast zelf wissen door de fabrieksinstellingen te herstellen.
Dat scheelt ons weer wat tijd en zo heb jij sneller jouw gerepareerde iPhone terug.

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardwareprobleem hebt? Maak dan een reparatie-afspraak in één van onze 50 winkels.

Maak afspraak

Prijsindicatie

Bekijk onze prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

Binnenkort beschikbaar

Amac-winkels

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Vind een winkel

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging.
Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple.
Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Amac Support

Diensten en oplossingen.

Heb je een vraag over (de software van) je Apple-product of wil je weten welke diensten Amac nog meer aanbiedt?

Meer informatie

Inruilkorting

Meer recyclen.
Minder betalen.

Bereken je inruilwaarde

Veelgestelde vragen.

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je jouw iPhone inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Zodra jouw iPhone is gearriveerd bij onze technische dienst zullen we de iPhone uitgebreid testen om de oorzaak van jouw probleem te achterhalen. Valt jouw iPhone buiten garantie of gaat het om schade aan de iPhone? Dan sturen we je een prijsopgave van de onderdelen die nodig zijn om jouw probleem te verhelpen. Wanneer het probleem wel onder garantie blijkt te vallen, zal de reparatie natuurlijk kosteloos zijn. Zodra de reparatie is afgerond doen we nog een laatste check, poetsen we jouw iPhone mooi op en sturen we deze terug naar de winkel waar jij na het ophalen weer kunt genieten van jouw iPhone!
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van het onderdeel dat vervangen dient te worden en het model iPhone. Je kunt jouw specifieke iPhone en onderdeel opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt? Dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 39,95 voor iPhone.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Heb je een afspraak in onze ‘Same Day’ winkels? Dan streven we ernaar om jouw reparatie inclusief de benodigde testen en kalibratie in ongeveer 2 uur uit te voeren. Dit kan natuurlijk alleen als we de benodigde onderdelen op voorraad hebben. Mocht het benodigde onderdeel net niet op voorraad zijn, nemen we je reparatie wel direct in behandeling. Het duurt ongeveer 1 werkdag voor wij het correcte onderdeel binnenkrijgen, waarna we direct de reparatie voort zullen zetten. Uiteraard houden we je hierbij op de hoogte over de voortgang.

    Bij onze overige winkels wordt jouw iPhone doorgestuurd naar onze centrale technische dienst, waar we na ontvangst aan de slag gaan om zo snel mogelijk jouw probleem te verhelpen. We houden je hierbij voortdurend op de hoogte. De doorlooptijd is hier ongeveer 1 week.

  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuw apparaat die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de kwaliteit van Apple. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    Om jouw privacy te beschermen zullen wij altijd jouw iPhone-gegevens wissen voordat we starten met de diagnose. Zorg dus dat je een goede back-up maakt, bijvoorbeeld in de iCloud of op je computer. Heb je hulp nodig bij het maken en/of terugzetten van een goede back-up? Via Amac Support zijn we je graag van dienst!
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Jouw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs mogen vanuit Amac en Apple ook niet naar je inloggegevens vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen de monteurs het probleem niet verhelpen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Apple wil onnodige kans op overval voorkomen en daarom is het verplicht de ''Zoek mijn''-functie uit te schakelen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je iPhone helaas niet innemen voor reparatie en kunnen wij geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit kunt uitschakelen: Apple Support.
  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Jazeker, voor alle recente modellen iPhone hebben we een ruime hoeveelheid onderdelen beschikbaar. Voor oudere modellen kan het voorkomen dat we onderdelen niet op voorraad hebben. Wij bestellen deze onderdelen dan meteen en kunnen vervolgens één werkdag nadat de reparatie aangemeld is beginnen met het daadwerkelijke repareren.

* In deze 12 Same Day locaties kunnen veel iPhone reparaties dezelfde dag worden gedaan (tot 15:00 en afhankelijk van de drukte). Blijkt dat de iPhone vervangen moet worden, dan duurt de reparatie langer dan een dag.

** Binnenkort beschikbaar

*** Voor deze toestellen houden wij geen voorraad meer vanwege hun leeftijd (ook geen schermen en accu's). Hierdoor kunnen reparaties langer duren.

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken