Menu

MacBook reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële MacBook-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de MacBook-reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apples hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store.

Grootste Apple Authorized Service Provider
met ruim 15 jaar ervaring

12 winkels met eigen technische dienst

Originele Apple-onderdelen

Apple gecertificeerde technici

Is de batterij van je MacBook snel leeg?

Het kan zijn dat de batterij van je MacBook opnieuw gekalibreerd moet worden. Probeer de volgende stappen eens.

  1. Laad je MacBook op tot 100% en blijf hem nog minstens twee uur opladen.
  2. Koppel je laptop los en gebruik deze normaal om de batterij leeg te maken.
  3. Sla je werk op wanneer je de waarschuwing voor een bijna lege batterij ziet.
  4. Houd je laptop aan totdat deze 'in slaap valt' vanwege een bijna lege batterij.
  5. Wacht minimaal vijf uur en laad de laptop vervolgens ononderbroken op tot 100%.

Het wordt aanbevolen om dit proces regelmatig uit te voeren om ervoor te zorgen dat de batterij gedurende de hele levensduur goed gekalibreerd blijft.

Loopt je Mac vaak vast?

Maak een testaccount aan of wis de gegevens van je Mac (na het maken van een back-up). Komen de problemen nog steeds voor, zonder dat er programma's geïnstalleerd zijn? Dan is de kans groot dat het een hardwareprobleem is. Loop een van onze winkels binnen om je lader en kabel te laten controleren. Is je probleem nog steeds niet verholpen? Dan kun je ook je MacBook inleveren voor onderzoek.

Gaat je MacBook niet meer aan?

Eén van de oorzaken dat je MacBook niet meer aan gaat kan een lege batterij zijn. Controleer de adapter en oplaadkabel goed op beschadigingen zoals: gebogen connector, gescheurde kabel of schade als gevolg van kortsluiting. Zijn deze in orde, dan sluit je jouw MacBook aan en laat je deze minimaal tien minuten aan de lader. Helpt dit niet? Dan kan het alsnog zijn dat je lader of kabel defect is. Kom dan langs bij een van onze winkels en wij controleren je lader en kabel.  Is het probleem hierna nog steeds niet verholopen? Dan kun je jouw MacBook inleveren voor onderzoek.

Kom jij je MacBook inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van je MacBook.

Maak een back-up.

We willen niet dat je na de reparatie al je bestanden en foto’s kwijt bent.
Het is handig om eerst een back-up te maken, voordat je jouw MacBook inlevert.

Meer informatie over het maken van een back-up maken vind je hier.

Zet "Zoek mijn" uit.

Voor elke MacBook-reparatie dient de "Zoek mijn"-functie uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je MacBook helaas niet in reparatie nemen.

Wis je gegevens.

Tijdens de diagnose kan het nodig zijn dat we omwille van het onderzoek macOS opnieuw moeten installeren en dus je gegevens moeten wissen. Wis daarom zelf je gegevens voordat je jouw MacBook inlevert. Zo blijven alle privacygevoelige data alleen bekend voor jou.

MacBook

Reparatie of toch een nieuwe?

Is je MacBook ouder dan 6 jaar? Het kan voorkomen dat we jouw MacBook niet meer kunnen repareren, omdat onderdelen niet meer leverbaar zijn.

Bekijk ons assortiment

Vochtschade

Bespaar op je reparatie.

Waterschade repareren is erg duur en het levert vaak onherstelbare schade op. Amac heeft hier nu een oplossing voor.

Meer informatie

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging.
Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple.
Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Inruilkorting

Meer recyclen.
Minder betalen.

Bereken je inruilwaarde

Amac winkels

Wij helpen je graag!

Ontdek winkels

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je jouw MacBook inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Zodra jouw MacBook is gearriveerd bij onze technische dienst, testen we je MacBook en stellen we het probleem vast. Valt jouw MacBook buiten garantie of gaat het om schade aan je MacBook? Dan sturen we je een prijsopgave van de onderdelen die nodig zijn om jouw probleem te verhelpen. Wanneer het probleem onder garantie blijkt te vallen, zal de reparatie natuurlijk zonder kosten zijn. Zodra de reparatie is afgerond doen we nog een laatste check, poetsen we jouw MacBook mooi op en sturen we deze terug naar de winkel waar jij na het ophalen weer aan de slag kunt gaan op jouw MacBook!

  • Hoe blijf ik op de hoogte van het verloop van het serviceproces?

    Wij houden je bij elke stap in ons serviceproces via e-mail en SMS op de hoogte. Zodra jouw device is onderzocht krijg je een bericht met onze diagnose en in het geval van een reparatie buiten garantie krijg je een officiële prijsopgave. 

  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Je MacBook wordt opgestuurd naar onze centrale technische dienst in Utrecht, waar we na ontvangst aan de slag gaan om zo snel mogelijk jouw probleem te verhelpen. Op het moment dat we de benodigde onderdelen binnen hebben gaan we direct over tot reparatie.

    We streven ernaar om je apparaatmet de dagelijkse zending aan het eind van de dag naar de door jou gekozen winkel retour te sturen.

    De reparatieduur wordt wekelijks met ons winkelpersoneel gedeeld. Vraag daarom altijd bij het inleveren naar de actuele reparatieduur.
  • Zijn er kosten verbonden aan het onderzoek en/of de reparatie?

    Valt je Mac of de reparatie onder garantie dan zullen we geen onderzoekskosten in rekening brengen.
    Valt de behandeling niet onder garantie dan brengen we onderzoekskosten in rekening. Dit omdat onze reparatiespecialisten grondig onderzoek moeten doen om de oorzaak van het probleem te achterhalen. In veel gevallen kunnen wij jouw device onder garantie repareren, ook als jouw device niet bij Amac is aangeschaft. Je kunt jouw device met de aankoopbon bij ons inleveren en als het apparaat binnen de garantietermijn zit regelen wij de rest! Als jouw device buiten garantie valt of kapot is gegaan door een beschadiging (denk aan een val/stoot of een glas water) dan ontvang je van ons een prijsopgave met de herstelkosten. Onderzoekskosten worden dan verrekend met de herstelkosten.

  • Verlies ik mijn data?

    Of jouw data bewaard blijven is afhankelijk van het device dat je inlevert en de aard van het probleem. Omdat steeds meer onderdelen geïntegreerd zijn op het moederbord, zoals opslag en geheugen, kan het zijn dat data verloren gaan als er een defect aan deze onderdelen is. Zorg dus dat je een goede back-up maakt, bijvoorbeeld in iCloud of op een externe harde schijf. Heb je hulp nodig bij het maken en/of terugzetten van een goede back-up? Via Amac Support zijn we je graag van dienst!
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Je privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware(onderdelen) kunnen testen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is op het serienummer van jouw MacBook, is het voor ons helaas niet mogelijk om een reparatie aan te maken en onderdelen te bestellen.

    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support

  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Voor MacBook, iMac, Mac mini en Mac Pro, Mac Studio en Studio Display hebben we geen onderdelen op voorraad. Op het moment dat we de oorzaak van het probleem gevonden hebben en er dient een onderdeel te worden vervangen, bestellen we dit onderdeel bij Apple. In de meeste gevallen is het bestelde onderdeel de volgende werkdag bij onze technische dienst.
  • Mijn Mac is vintage, wat nu?

    Vintage of verouderde modellen van MacBook en iMac nemen we niet in voor reparatie vanwege de verkrijgbaarheid van onderdelen. Wil je controleren of je Mac vintage is, klik dan hier.
  • Kan ik mijn product door Amac laten recyclen?

    Soms is het niet de beste oplossing om jouw device te laten herstellen. In dit geval kun je ervoor kiezen om jouw device door ons te laten recyclen en kun je in de winkel of online een nieuw product kopen.

MacBook-reparateur

Ik ben David, MacBook-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op MacBook en ik vind dat een MacBook altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw MacBook? Maak een afspraak met een van onze MacBook-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

MacBook-reparateur

Ik ben David, MacBook-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op MacBook en ik vind dat een MacBook altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw MacBook? Maak een afspraak met een van onze MacBook-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

MacBook reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële Macbook-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de MacBook-reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apples hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store.

Kom langs in één van onze winkels

Grootste Apple Authorized Service Provider
met ruim 15 jaar ervaring

12 winkels met eigen technische dienst

Originele Apple-onderdelen

Apple gecertificeerde technici

Is de batterij van je MacBook snel leeg?

Het kan zijn dat de batterij van je MacBook opnieuw gekalibreerd moet worden. Probeer de volgende stappen eens.

  1. Laad je MacBook op tot 100% en blijf hem nog minstens twee uur opladen.
  2. Koppel je laptop los en gebruik deze normaal om de batterij leeg te maken.
  3. Sla je werk op wanneer je de waarschuwing voor een bijna lege batterij ziet.
  4. Houd je laptop aan totdat deze 'in slaap valt' vanwege een bijna lege batterij.
  5. Wacht minimaal vijf uur en laad de laptop vervolgens ononderbroken op tot 100%.

Het wordt aanbevolen om dit proces regelmatig uit te voeren om ervoor te zorgen dat de batterij gedurende de hele levensduur goed gekalibreerd blijft.

Gaat je MacBook niet meer aan?

Eén van de oorzaken dat je MacBook niet meer aan gaat kan een lege batterij zijn. Controleer de adapter en oplaadkabel goed op beschadigingen zoals: gebogen connector, gescheurde kabel of schade als gevolg van kortsluiting. Zijn deze in orde, dan sluit je jouw MacBook aan en laat je deze minimaal tien minuten aan de lader. Helpt dit niet? Dan kan het alsnog zijn dat je lader of kabel defect is. Kom dan langs bij een van onze winkels en wij controleren je lader en kabel.  Is het probleem hierna nog steeds niet verholopen? Dan kun je jouw MacBook inleveren voor onderzoek.

Loopt je Mac vaak vast?

Maak een testaccount aan of wis de gegevens van je Mac (na het maken van een back-up). Komen de problemen nog steeds voor, zonder dat er programma's geïnstalleerd zijn? Dan is de kans groot dat het een hardwareprobleem is. Loop een van onze winkels binnen om je lader en kabel te laten controleren. Is je probleem nog steeds niet verholpen? Dan kun je ook je MacBook inleveren voor onderzoek.

Kom jij je MacBook inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van je MacBook.

Maak een back-up.

We willen niet dat je na de reparatie al je bestanden en foto’s kwijt bent.
Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw MacBook inlevert.

Meer informatie over het maken van een back-up maken vind je hier.

Zet "Zoek mijn" uit.

Voor elke MacBook-reparatie dient de "Zoek mijn"-functie uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je MacBook helaas niet in reparatie nemen.

Wis je gegevens.

Tijdens de diagnose kan het nodig zijn dat we omwille van het onderzoek macOS opnieuw moeten installeren en dus je gegevens moeten wissen. Wis daarom zelf je gegevens voordat je jouw MacBook inlevert. Zo blijven alle privacygevoelige data alleen bekend voor jou.

Amac Support

Diensten en oplossingen.

Heb je een vraag over (de software van) je Apple-product of wil je weten welke diensten Amac nog meer aanbiedt?

Meer informatie

Inruilkorting

Meer recyclen.
Minder betalen.

Bereken je inruilwaarde

Amac winkels

Wij helpen je graag!

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging.
Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple.
Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Veelgestelde vragen.

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Valt je Mac of de reparatie onder garantie dan zullen we geen onderzoekskosten in rekening brengen.
    Valt de behandeling niet onder garantie dan brengen we onderzoekskosten in rekening. Dit omdat onze reparatiespecialisten grondig onderzoek moeten doen om de oorzaak van het probleem te achterhalen. In veel gevallen kunnen wij jouw device onder garantie repareren, ook als jouw device niet bij Amac is aangeschaft. Je kunt jouw device met de aankoopbon bij ons inleveren en als het apparaat binnen de garantietermijn zit regelen wij de rest! Als jouw device buiten garantie valt of kapot is gegaan door een beschadiging (denk aan een val/stoot of een glas water) dan ontvang je van ons een prijsopgave met de herstelkosten. Onderzoekskosten worden dan verrekend met de herstelkosten.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van het verloop van het serviceproces?

    Wij houden je bij elke stap in ons serviceproces via e-mail en SMS op de hoogte. Zodra jouw device is onderzocht krijg je een bericht met onze diagnose en in het geval van een reparatie buiten garantie krijg je een officiële prijsopgave. 

  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Je MacBook wordt opgestuurd naar onze centrale technische dienst in Utrecht, waar we na ontvangst aan de slag gaan om zo snel mogelijk jouw probleem te verhelpen. Op het moment dat we de benodigde onderdelen binnen hebben gaan we direct over tot reparatie.
    We streven ernaar om je apparaatmet de dagelijkse zending aan het eind van de dag naar de door jou gekozen winkel retour te sturen.

    De reparatieduur wordt wekelijks met ons winkelpersoneel gedeeld. Vraag daarom altijd bij het inleveren naar de actuele reparatieduur.

  • Zijn er kosten verbonden aan het onderzoek en/of de reparatie?

    We brengen altijd onderzoekskosten in rekening. Dit omdat onze reparatiespecialisten grondig onderzoek moeten doen om de oorzaak van het probleem te achterhalen. In veel gevallen kunnen wij jouw device onder garantie repareren, ook als jouw device niet bij Amac is aangeschaft. Je kunt jouw device met de aankoopbon bij ons inleveren en als het apparaat binnen de garantietermijn zit regelen wij de rest! Als jouw device buiten garantie valt of kapot is gegaan door een beschadiging (denk aan een val/stoot of een glas water) dan ontvang je van ons een prijsopgave met de herstelkosten. 

  • Verlies ik mijn data?

    Of jouw data bewaard blijven is afhankelijk van het device dat je inlevert en de aard van het probleem. Omdat steeds meer onderdelen geïntegreerd zijn op het moederbord, zoals opslag en geheugen, kan het zijn dat data verloren gaan als er een defect aan deze onderdelen is. Zorg dus dat je een goede back-up maakt, bijvoorbeeld in iCloud of op een externe harde schijf. Heb je hulp nodig bij het maken en/of terugzetten van een goede back-up? Via Amac Support zijn we je graag van dienst!

  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Je privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware(onderdelen) kunnen testen.

  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is op het serienummer van jouw MacBook, is het voor ons helaas niet mogelijk om een reparatie aan te maken en onderdelen te bestellen.

    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support

  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Voor MacBook, iMac, Mac mini en Mac Pro, Mac Studio en Studio Display hebben we geen onderdelen op voorraad. Op het moment dat we de oorzaak van het probleem gevonden hebben en er dient een onderdeel te worden vervangen, bestellen we dit onderdeel bij Apple. In de meeste gevallen is het bestelde onderdeel de volgende werkdag bij onze technische dienst.
  • Mijn Mac is vintage, wat nu?

    Vintage of verouderde modellen van MacBook en iMac nemen we niet in voor reparatie vanwege de verkrijgbaarheid van onderdelen. Wil je controleren of je Mac vintage is, klik dan hier.
  • Kan ik mijn product door Amac laten recyclen?

    Soms is het niet de beste oplossing om jouw device te laten herstellen. In dit geval kun je ervoor kiezen om jouw device door ons te laten recyclen en kun je in de winkel of online een nieuw product kopen.

MacBook-reparateur

Ik ben David, MacBook-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op MacBook en ik vind dat een MacBook altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw MacBook? Maak een afspraak met een van onze MacBook-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

MacBook-reparateur

Ik ben David, MacBook-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op MacBook en ik vind dat een MacBook altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw MacBook? Maak een afspraak met een van onze MacBook-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken