Menu

iPhone reparatie bij Amac

Dé plek voor jouw officiële iPhone-reparatie

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste reparateurs, behoud je bij ons je garantie ook na de iPhone-reparatie. Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan Apples hoge kwaliteitseisen rond service en reparaties voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op reparaties als de Apple Store.

Grootste Apple Authorized Service Provider
met ruim 15 jaar ervaring

12 winkels met eigen technische dienst

Originele Apple onderdelen

Apple gecertificeerde technici

Kom je jouw iPhone inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van jouw iPhone.

Back-up

Maak een back-up.


We willen niet dat je na de reparatie al je bestanden en foto’s kwijt bent.
Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw iPhone inlevert.

Activeringsslot

Zet "Zoek mijn" uit.


Voor elke iPhone-reparatie dient de "Zoek mijn"-functie uit te staan.
Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je iPhone helaas niet in reparatie nemen.

 

Fabrieksinstellingen

Wis je gegevens.


Voordat wij je iPhone innemen, wissen we eerst al je gegevens. Zo blijven alle privacygevoelige data alleen bekend voor jou.
Je kunt je gegevens ook alvast zelf wissen door de fabrieksinstellingen te herstellen. Dat scheelt ons weer wat tijd en zo heb jij sneller jouw gerepareerde iPhone terug.

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardware probleem hebt? Maak dan een reparatie-afspraak in één van onze 50 winkels.

Maak afspraak

Prijsindicatie

Bekijk onze prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

Binnenkort beschikbaar

Amac-winkels

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Vind een winkel

Inname in winkel

Tijdens de inname nemen we zorgvuldig de klacht met je door.

Bij de inname maken we foto's van je iPhone om er voor te zorgen dat er geen misverstanden ontstaan over de staat van jouw iPhone.

Transport

Je iPhone wordt appart verpakt in een daarvoor bestemde doos zodat je kostbare toestel niet beschadigd.

De koerier haalt alle apparaten op bij de winkel en levert ze af bij onze technische dienst in Utrecht.

Diagnose

Door middel van diagnostische test sofware van Apple gaan we op zoek naar eventuele problemen met je iPhone.

Hebben we het probleem gevonden dan bestellen we direct de benodigde onderdelen, deze worden in de meeste gevallen de volgende dag geleverd.

Reparatie

Als alle onderdelen aanwezig zijn gaan we direct over tot repartie. 

Je iPhone wordt gerepareerd door Apple gecertifceerde reparateurs en we gebruiken uitsluitend originele Apple onderdelen.

Test

lacus vestibulum sed arcu non odio euismod lacinia at quis risus sed vulputate odio ut enim blandit volutpat maecenas volutpat blandit aliquam etiam erat velit scelerisque in dictum non consectetur

Retour naar winkel

placerat vestibulum lectus mauris ultrices eros in cursus turpis massa tincidunt dui ut ornare lectus sit amet est placerat in egestas erat imperdiet sed euismod nisi porta lorem mollis aliquam ut porttitor leo a diam sollicitudin tempor id eu nisl

Je kan weer aan de slag

nec ultrices dui sapien eget mi proin sed libero enim sed faucibus turpis in eu mi bibendum neque egestas congue quisque egestas diam in arcu cursus euismod quis viverra nibh cras pulvinar mattis

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging.
Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple.
Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Inruilservice

Upgrade je device.

Ontvang gelijk korting met de Amac inruilservice. Een van onze medewerkers bepaalt de waarde die gelijk wordt verrekend met je nieuwe aanwinst.

 

Meer informatie

Amac Support

Diensten en oplossingen.

Heb je een vraag over (de software van) je Apple-product of wil je weten welke diensten Amac nog meer aanbiedt?

 

Meer informatie

Veel gestelde vragen.

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je je Apple-apparaat inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijkegegevens. Zo kunnen we contact met je op de kunnen nemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Als we zijn begonnen aan je Apple-apparaat, gaan we hem flink testen met Apple-eigen tools. Wanneer het probleem onder garantie blijkt te vallen, repareren we het gratis. Valt het probleem buiten garantie? Dan krijg je een offerte. Ga je niet akkoord met de offerte om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € ... voor Mac en € ... voor iOS. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,95.
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor Airpods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Ben je in één van onze "Same Day"-stores voor je iPhone? Dan kan je er vanuit gaan dat je iPhone schermreparatie of batterijreparatie dezelfde werkdag nog klaar is*. We houden je uiteraard op de hoogte van de status. Overige iPhone reparaties kunnen een werkweek duren.
    Kom je voor iPad of AirPods? Dan kan je er vanuit gaan dat deze binnen 2 werkdagen omgeruild zijn.
    Kom je voor een Mac-reparatie? Dan wordt deze opgestuurd naar ons hoofdkantoor voor reparatie. De gemiddelde doorlooptijd voor Mac is 1 werkweek.
    Kom je voor een Apple Watch? Dan moet de Apple Watch naar het depot van Apple. Hierdoor kan het wat langer duren.
    Kom je voor een reparatie van iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 of 6 Plus, dan duren deze reparaties gemiddeld 1,5 werkweek***
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Je kan het zien als een nieuwe apparaat dat van de band rolt, waar een onderdeel zonder negatief effect kon worden geplaatst uit een ander toestel. Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuwe die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de Apple kwaliteit. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    We gaan er niet van uit dat de data op je apparaat verloren raakt, echter is dit niet altijd te voorkomen. We raden klanten altijd voorafgaand, van wat voor reparatie dan ook, om een reservekopie (backup) te maken van alle data op het apparaat. De data wordt niet bewust verwijderd, maar soms is dit wel nodig wanneer de iPhone niet door kalibratie heen komt.
    We doen ons best om geen fouten te maken bij reparaties, maar wij zijn ook mensen. Dit houdt in dat er altijd risico op ongelukjes is, waardoor data mogelijk verloren kan gaan. Er zijn ook een aantal reparaties waar we niet om dataverlies heen kunnen. Het gaat hierbij dan om iPhones omruilen (of nieuwe rear-systems), elke iPad reparatie, elke iPod reparatie, elke Apple Watch reparatie en moederbord reparaties van MacBooks (en enkele andere Macs).
    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: backup! backup! backup!
    Amac is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor dataverlies.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Uw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs zijn vanuit Amac en Apple ook verboden om naar je inloggegevens te vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen zij hun werk niet doen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Wanneer het toestel naar Apple gaat, wil Apple niet dat de locatie van hun depot zo te achterhalen is en probeert zo overvallen te voorkomen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je toestel helaas niet innemen voor reparatie en laat het systeem ons geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support.
  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Omdat er zoveel verschillende modellen van Apple-producten zijn, kunnen we helaas niet elk onderdeel op voorraad houden. Van iPhones hebben we wel de meest voorkomende onderdelen op voorraad. De "Same Day" locaties hebben iPhone schermen en accu's op voorraad (behalve die voor iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 en 6 Plus***).

* In deze 12 Same Day locaties kunnen veel iPhone reparaties dezelfde dag worden gedaan (tot 15:00 en afhankelijk van de drukte). Blijkt dat de iPhone vervangen moet worden, dan duurt de reparatie langer dan een dag.

** Binnenkort beschikbaar

*** Voor deze toestellen houden wij geen voorraad meer vanwege hun leeftijd (ook geen schermen en accu's). Hierdoor kunnen reparaties langer duren.

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Ramon, iPhone-reparateur bij Amac.

Ik ben gek op iPhone en ik vind dat een iPhone altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw iPhone? Maak een afspraak met een van onze iPhone-reparateurs, dan lossen wij het voor je op.

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken