Terug naar overzicht

Voorwaarden annuleren of retourneren

Webshop bestelling

Hoe annuleer of retourneer ik mijn webshop bestelling?

  1. Ga naar de pagina voor het annuleren of retourneren webshop bestelling. Of:
  2. Retourneer de producten in één van onze 46 Amac Stores.

Het retourneren van je webshop bestelling via een Amac Store is vaak de snelste manier. Onze Apple sales professionals zullen je verzoek met je doornemen, de producten retour nemen en zorgen voor een zo snel mogelijke afhandeling. Aankoopbedragen tot €100 worden direct contant terugbetaald in de winkel. Bedragen boven de €100 worden terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de betaling online hebt gedaan.

Een webshop bestelling kan je met een van de onderstaande redenen annuleren of retourneren:

• 14 dagen bedenktijd

Heb je je vergist of ben je niet geheel tevreden met je aankoop? Bij Amac kan je een webshop bestelling, mits de producten ongebruikt zijn en in de originele verpakking, binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen annuleren of retourneren. De volgende producten zijn hierop uitgezonderd:

  • Producten die voor verkoop ongeschikt zijn geworden of door de klant zijn gebruikt.
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur (zoals softwareproducten) en vergelijkbare producten waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Verbruiksartikelen zoals schoonmaakmiddelen of inktcartridges en waarvan de verpakking is geopend.
  • Producten die door persoonlijk gebruik onhygiënisch worden (zoals koptelefoons en dergelijke) en waarvan de verpakking is geopend.
  • Op maat samengestelde of gemaakte producten die qua specificaties in overeenstemming zijn gebracht met jouw wensen.

Wanneer je de producten van een webshop bestelling op basis van deze 14 dagen bedenktijd wilt retourneren, zijn de verzendkosten voor jouw rekening. Zodra wij de producten in goede orde hebben ontvangen, zullen wij zo snel mogelijk - in ieder geval binnen 14 dagen - het aankoopbedrag terugbetalen. Het retourneren van een webshop bestelling via een Amac Store is ook mogelijk, in dat geval bespaar je de verzendkosten voor het retourneren.

Zie ook de Amac Algemene Voorwaarden.

• Verkeerd product ontvangen

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het voorkomen dat er een verkeerd product naar je is verstuurd. Wanneer je een retournering aanvraagt zorgen wij dat het juiste product jouw kant op komt, of betalen we je het aankoopbedrag terug. De kosten voor het retourneren van het verkeerd ontvangen product neemt Amac op zich.

• Product defect bij ontvangst

Amac stelt haar assortiment met zorg samen en kiest alleen de kwalitatief beste merken en fabrikanten. Bij de fabricage van ieder product kan het echter voorkomen dat een klein percentage niet 100% goed functioneert en door de kwaliteitscontrole heen glipt. Mocht een product bij ontvangst defect zijn, dan kun je het product natuurlijk retour sturen of met het product langs een van onze 46 Amac Stores gaan.

Het defecte product dient compleet en in de originele verpakking geretourneerd te worden. Na ontvangst zorgen wij dat je een nieuw product ontvangt of betalen we je het aankoopbedrag terug. De kosten voor het retourneren van een bij ontvangst reeds defect product neemt Amac op zich.

• Transportschade, pakket geweigerd

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het weleens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je schade aan het pakket, neem het pakket dan niet aan en weiger het. Het pakket zal dan automatisch aan ons geretourneerd worden.

Wanneer je een retournering aanvraagt zorgen wij dat je bestelling opnieuw onbeschadigd thuisbezorgd wordt, of betalen we je het aankoopbedrag terug.

• Transportschade, pakket ontvangen

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het weleens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je slechts lichte schade aan het pakket en verwacht je dat de inhoud van het pakket ongeschonden is, dan kun je het aannemen. Bewaar dan wel altijd het verpakkingsmateriaal voor het geval dat de inhoud toch beschadigd blijkt te zijn.

Wanneer de inhoud van het pakket toch beschadigd blijkt te zijn, vraag dan een retournering aan. Na ontvangst van het product nemen we zo snel mogelijk contact met je op. De kosten voor retournering in het geval van transportschade neemt Amac op zich.

Aankoop gedaan in een Amac Store

Producten die je in een Amac Store hebt aangeschaft* kun je binnen 14 dagen in een Amac Store ruilen voor een ander product of een Amac Giftcard, mits voldaan is aan onderstaande voorwaarden:

  • Je hebt het originele aankoopbewijs van Amac bij je.
  • Het product wordt onbeschadigd en compleet geretourneerd in de originele verpakking.
  • Een eventuele verzegeling is niet verbroken.
  • Het product is ongebruikt.

Het retourneren van je aankoop kan in bovenstaande situatie in elke Amac Store. Indien niet aan bovenstaande voorwaarden kan worden voldaan, maar je wilt je aankoop toch graag retourneren, neem dan contact op met de winkel waar je de aankoop gedaan hebt, of met Amac Customer Care. Er zal dan gekeken worden naar de best passende oplossing.

*Hiermee worden niet webshop bestellingen met "afhalen in winkel" als verzendmethode bedoeld, die gelden als webshop bestelling.