Terug naar overzicht

Annuleren of retourneren

Webshop bestelling

Hoe annuleer of retourneer ik mijn webshop bestelling?

  1. Ga naar de pagina voor het annuleren of retourneren webshop bestelling.
    Of:
  2. Retourneer de producten in één van onze 46 Amac Stores.

Het retourneren van je webshop bestelling via een Amac Store is vaak de snelste manier. Onze Apple sales professionals zullen je verzoek met je doornemen, de producten retour nemen en zorgen voor een zo snel mogelijke afhandeling. Aankoopbedragen tot € 100,- worden met jouw toestemming direct contant terugbetaald in de winkel. Bedragen boven de € 100,- worden terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de betaling online hebt gedaan.

Een webshop bestelling kan je met een van de onderstaande redenen annuleren of retourneren:

• 14 dagen bedenktijd

Heb je je vergist of ben je niet geheel tevreden met je aankoop? Je hebt het recht om een webshop bestelling, mits de producten voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is ongebruikt zijn en in de originele verpakking, binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen annuleren of retourneren. De volgende producten zijn hierop uitgezonderd:

  • Producten die voor verkoop ongeschikt zijn geworden of door de klant zijn gebruikt.
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur (zoals softwareproducten) en vergelijkbare producten waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Producten die door persoonlijk gebruik onhygiënisch worden (zoals in-ear koptelefoons en dergelijke) en waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Op maat gemaakte producten die qua specificaties in overeenstemming zijn gebracht met jouw wensen.
  • Diensten die binnen de bedenktermijn volledig zijn uitgevoerd, zoals reparaties.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Indien jouw bestelling met meerdere leveringen wordt bezorgd, dan gaat de termijn lopen op de dag na fysieke ontvangst van het laatste product. Wanneer je een dienst hebt besteld, verstrijkt de termijn 14 dagen na de dag waarop jij de dienst hebt aangekocht. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons* via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Europese modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Wij raden je echter aan om gebruik te maken van de procedure op de pagina Webshop bestelling annuleren of retourneren.

*Contactgegevens:

A-Mac B.V. (t.a.v. Webshop)
Proostwetering 3
3543AB Utrecht
088 - 77 060 00
care@amac.nl

Wanneer je de producten van een webshop bestelling op basis van deze 14 dagen bedenktijd wilt retourneren, zijn de verzendkosten van de retourzending voor jouw rekening. Wanneer je de overeenkomst annuleert of de bestelling retourneert, ontvang je zo snel mogelijk (maar uiterlijk binnen 14 dagen) alle betalingen die je tot dat moment hebt gedaan van ons terug. Wij betalen je ook de eventueel betaalde verzendkosten voor de heenzending terug, als je besluit om de volledige bestelling te retourneren. Wij mogen wachten totdat wij de producten hebben ontvangen tenzij je ons hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggestuurd.

Het retourneren van een webshop bestelling via een Amac Store is ook mogelijk, in dat geval bespaar je de verzendkosten voor het retourneren.

Je moet de goederen onverwijld, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terugzenden of overhandigen.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

• Verkeerd product ontvangen

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het voorkomen dat er een verkeerd product naar je is verstuurd. Wanneer je een retournering aanvraagt zorgen wij dat het juiste product jouw kant op komt, of betalen we je het aankoopbedrag terug. De kosten voor het retourneren van het verkeerd ontvangen product neemt Amac op zich.

• Product defect bij ontvangst

Amac stelt haar assortiment met zorg samen en kiest alleen de kwalitatief beste merken en fabrikanten. Bij de fabricage van ieder product kan het echter voorkomen dat een klein percentage niet 100% goed functioneert en door de kwaliteitscontrole heen glipt. Mocht een product bij ontvangst defect zijn, dan kun je het product natuurlijk retour sturen of met het product langs een van onze 46 Amac Stores gaan.

Het defecte product dient compleet en het liefst in de originele verpakking geretourneerd te worden. Na ontvangst zorgen wij dat je een nieuw product ontvangt of betalen we je het aankoopbedrag terug. De kosten voor het retourneren van een bij ontvangst reeds defect product neemt Amac op zich.

• Transportschade, pakket geweigerd

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het weleens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je schade aan het pakket, neem het pakket dan niet aan en weiger het. Het pakket zal dan automatisch aan ons geretourneerd worden.

Wanneer je een retournering aanvraagt zorgen wij dat je bestelling opnieuw onbeschadigd thuisbezorgd wordt, of betalen we je het aankoopbedrag terug.

• Transportschade, pakket ontvangen

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het weleens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je slechts lichte schade aan het pakket en verwacht je dat de inhoud van het pakket ongeschonden is, dan kun je het aannemen. Bewaar dan wel altijd het verpakkingsmateriaal voor het geval dat de inhoud toch beschadigd blijkt te zijn.

Wanneer de inhoud van het pakket toch beschadigd blijkt te zijn, vraag dan een retournering aan. Na ontvangst van het product nemen we zo snel mogelijk contact met je op. De kosten voor retournering in het geval van transportschade neemt Amac op zich.

Aankoop gedaan in een Amac Store

Producten die je in een Amac Store hebt aangeschaft* kun je binnen 14 dagen in een Amac Store ruilen voor een ander product of een Amac Giftcard, mits voldaan is aan onderstaande voorwaarden:

  • Je hebt het originele aankoopbewijs van Amac bij je.
  • Het product wordt onbeschadigd en compleet geretourneerd in de originele verpakking.
  • Een eventuele verzegeling is niet verbroken.
  • Het product is ongebruikt.

Het retourneren van je aankoop kan in bovenstaande situatie in elke Amac Store. Indien niet aan bovenstaande voorwaarden kan worden voldaan, maar je wilt je aankoop toch graag retourneren, neem dan contact op met de winkel waar je de aankoop gedaan hebt, of met Amac Customer Care. Er zal dan gekeken worden naar de best passende oplossing.

*Hiermee worden niet webshop bestellingen met "afhalen in winkel" als verzendmethode bedoeld, die gelden als webshop bestelling.