Terug naar overzicht

Thuisbezorgen & Afhalen

Thuisbezorgen

Bij Amac word jouw online bestelling altijd gratis thuisbezorgd. Amac werkt hiervoor samen met PostNL.

Afhankelijk van het formaat van je bestelling, kan deze als briefpost of als pakket bezorgd worden. Het levermoment kan verschillen tussen deze twee verzendopties en is daarbij ook afhankelijk van de dag dat jouw bestelling door ons aangeboden wordt aan PostNL. Voor een algemeen overzicht van de bezorgdagen, bekijk ook de PostNL-klantenservicepagina.

Levertijden pakketdienst

Bestellingen die te groot zijn voor een brievenbus worden via PostNL's pakketdienst geleverd. Jouw online bestelling wordt dan volgens onderstaand schema thuisbezorgd, mits deze op het moment van bestellen op voorraad is én er geen sprake is van een feestdag op de bestel- en/of bezorgdag:

  • Besteld op maandag voor 20:00? Dinsdag voor 21:30 geleverd.
  • Besteld op dinsdag voor 20:00? Woensdag voor 21:30 geleverd.
  • Besteld op woensdag voor 20:00? Donderdag voor 21:30 geleverd.
  • Besteld op donderdag voor 20:00? Vrijdag voor 21:30 geleverd.
  • Besteld op vrijdag voor 20:00? Zaterdag voor 21:30 geleverd.
  • Besteld op zaterdag voor 15:00? Maandag voor 21:30 geleverd.
  • Besteld op zaterdag na 15:00 t/m zondag? Dinsdag voor 21:30 geleverd.

Verzendbevestiging
Zodra wij je bestelling in het magazijn verwerkt hebben, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail. Je bestelling wordt dan dezelfde dag nog aangeboden aan PostNL.

Track & Trace
Zodra wij het pakket aan PostNL aangeboden hebben, ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace-code. Hiermee kun je je bestelling volgen en tevens het bezorgmoment nog aanpassen vóór de eerste bezorgpoging.

Wanneer je niet thuis bent
Indien je niet thuis bent bij het bezorgmoment, zijn er de onderstaande mogelijkheden. Voor meer informatie, lees ook de pagina 'Niet thuis bij bezorging pakket' van PostNL.

  • Vaak is het mogelijk om nog vóór de eerste bezorgpoging een ander bezorgmoment te kiezen. Dit doe je via Track & Trace van PostNL.
  • Bij de eerste bezorgpoging geeft de bezorger je pakket af bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ achter. Met deze code kun je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan op dezelfde dag tot 22:00 uur dezelfde dag. Als je niets doet, komt PostNL op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer langs.
  • Wanneer je bij de tweede bezorgpoging ook niet thuis bent, dan laat de bezorger nogmaals een kaartje bij je achter. Hierop staat waar je je pakket kunt afhalen. Deze informatie vind je ook via Track & Trace. PostNL bewaart je pakket twee weken voor je op een PostNL-locatie. Daarna sturen zij het terug naar Amac.

Wanneer je pakket door PostNL retour gestuurd is naar Amac, neem dan z.s.m. contact op met Amac Customer Care.

Levertijden briefpost

Bestellingen die klein genoeg zijn voor de brievenbus worden als briefpost geleverd. Jouw online bestelling wordt dan volgens onderstaand schema thuisbezorgd, mits deze op het moment van bestellen op voorraad is én er geen sprake is van een feestdag op de bestel- en/of bezorgdag:

  • Besteld op maandag voor 20:00? Dinsdag voor 18:00 geleverd.
  • Besteld op dinsdag voor 20:00? Woensdag voor 18:00 geleverd.
  • Besteld op woensdag voor 20:00? Donderdag voor 18:00 geleverd.
  • Besteld op donderdag voor 20:00? Vrijdag voor 18:00 geleverd.
  • Besteld op vrijdag voor 20:00? Zaterdag voor 18:00 geleverd.
  • Besteld op zaterdag voor 15:00? Dinsdag voor 18:00 geleverd.
  • Besteld op zaterdag na 15:00 t/m zondag? Dinsdag voor 18:00 geleverd.

Verzendbevestiging
Zodra wij je bestelling in het magazijn verwerkt hebben, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail. Je bestelling wordt dan dezelfde dag nog aangeboden bij PostNL.

Track & Trace
Bij briefpost is er geen Track & Trace mogelijk. Je hoeft ook niet thuis te zijn bij het bezorgmoment, omdat het pakketje in de brievenbus past.

Feestdagen

Wanneer het bestel- en/of bezorgmoment op een feestdag valt, gelden er afwijkende levertijden. Wanneer je op een feestdag een bestelling plaatst die op voorraad is, wordt deze de eerstvolgende reguliere werkdag of zaterdag door ons aangeboden bij PostNL. Wanneer het bezorgmoment op een feestdag valt, verschuift de levering naar de eerstvolgende reguliere bezorgdag. Voor een overzicht van alle bezorgmomenten rondom de feestdagen, bekijk ook de pagina Bezorging tijdens de feestdagen van PostNL.

Bestelling niet op voorraad?

Voor artikelen die niet op voorraad zijn in de webshop kunnen twee verschillende levertijden van toepassing zijn. Sommige artikelen kunnen binnen 5 tot 8 werkdagen geleverd worden. Dit wordt dan ook aangegeven bij het artikel. Soms komt het echter voor dat de levertijd onbekend is. Bij deze artikelen wordt dan aangegeven 'product niet op voorraad'. Je dient dan rekening te houden met een langere levertijd.

Bestelling met meerdere artikelen
Heb je een bestelling geplaatst met artikelen die niet allemaal direct leverbaar zijn? Dan streven we ernaar om de bestelling in één keer uit te leveren zodra deze compleet is. Afhankelijk van de levertijd van de artikelen die niet op voorraad zijn, kan er een deellevering plaatsvinden.

Afhalen in een Amac Store

Afhalen in een van onze stores is altijd gratis. Je krijgt van ons een e-mailbevestiging zodra jouw online bestelling voor je klaarligt. Producten die op voorraad zijn, kunnen doorgaans binnen enkele uren voor je klaarliggen. Op drukke dagen kan dit soms echter iets langer duren.

Als een deel van je bestelling niet op voorraad is en je het direct leverbare deel alvast wilt afhalen, dan raden we je aan eerst telefonisch contact op te nemen met de betreffende Amac Store.

Vergeet niet om het volgende mee te nemen bij het afhalen van je bestelling:

  • De orderbevestiging van je bestelling.
  • Een geldig legitimatiebewijs.