Menu
iOS reparatieiOS reparatie

iOS reparatie

Dé plek voor jouw officiële iOS-reparatie.

Is je Apple-device defect? Geen probleem: dankzij onze iOS-service repareren we al jouw Apple-apparaten.
Is bijvoorbeeld je iPad defect, je Apple Watch kapot of werkt je Apple TV niet meer? Dan lever je jouw Apple-apparaat in bij een van onze 50 winkels.

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste soorten reparatiepunten behoud je bij ons je garantie ook na de reparatie van jouw Apple-product*.
Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan de hoge kwaliteitesen van Apple rond service en reparatie voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op de reparatie van jouw Apple product als de repair service in de Apple Store.

*De reparatie van jouw Apple-apparaat wordt uitgevoerd door onze technische dienst. Er wordt dus niet direct gerepareerd in alle Amac-winkels. Kom je voor een iPhone-reparatie? In deze winkels wordt je iPhone wel op locatie gerepareerd.

Grootste Apple Authorized Service Provider
met ruim 15 jaar ervaring

13 winkels met eigen technische dienst

Originele Apple onderdelen

Apple gecertificeerde technici

Zoek functie voor dichtsbijzijnde winkel

Waar kun je ons vinden?

Kom jij je Apple-apparaat inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van je Apple-device.

Maak een back-up.

We willen niet dat je na de reparatie al je gegevens kwijt bent. Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw apparaat inlevert. Meer informatie over het maken van een back-up maken vind je hier.

Zet "Zoek mijn" uit.

Heeft je Apple-device een "Zoek mijn"-functie? Dan dient deze uitgeschakeld te zijn. Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je apparaat helaas niet in reparatie nemen.

Meer informatie.

Wis je gegevens.

Van apparaten waar gegevens opgeslagen zijn, wordt het opslagmedium gewist. Je kunt je gegevens ook alvast zelf wissen door de fabrieksinstellingen van het apparaat te herstellen.

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardwareprobleem hebt? Maak dan een reparatie-afspraak in een van onze 50 winkels.

Maak afspraak

NIEUW!

Bekijk onze prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

Bereken prijsindicatie

Amac-winkels

Vind jouw Amac-winkel.

Heb je een vraag? Of ben je van plan om langs te komen voor reparatie? Bekijk dan hier waar jouw dichtsbijzijnde Amac-winkel is. Met 50 winkels is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Vind een winkel

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging. Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple. Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Inruilkorting

Meer recyclen.
Minder betalen.

Bereken je inruilwaarde

Amac Support

Diensten en oplossingen.

Heb je een vraag over (de software van) je Apple-product of wil je weten welke diensten Amac nog meer aanbiedt?

 

Meer informatie

Veelgestelde vragen.

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je jouw Apple-device inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Zodra jouw Apple-apparaat is gearriveerd bij onze technische dienst zullen we het product uitgebreid testen om de oorzaak van jouw probleem te achterhalen. Valt jouw Apple-apparaat buiten garantie of gaat het om schade aan je Apple-device? Dan sturen we je een prijsopgave van de onderdelen die nodig zijn om jouw probleem te verhelpen. Wanneer het probleem wel onder garantie blijkt te vallen, zal de reparatie natuurlijk kosteloos zijn. Zodra de reparatie is afgerond doen we nog een laatste check, poetsen we je Apple-apparaat mooi op en sturen we deze terug naar de winkel waar jij na het ophalen weer kunt genieten van jouw volledig herstelde Apple-device!
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor AirPods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    We streven ernaar om jouw Apple-apparaat zo snel mogelijk te repareren. Vraag het winkelpersoneel naar de verwachte duur van de reparatie.
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan twee verschillende apparaten aanleveren: gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuw apparaat die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de kwaliteit van Apple. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    Om jouw privacy te beschermen zullen wij altijd jouw iPhone wissen voordat we starten met de diagnose. Zorg dus dat je een goede back-up maakt, bijvoorbeeld in de iCloud of op je computer. Heb je hulp nodig bij het maken en/of terugzetten van een goede back-up? Via Amac Support zijn we je graag van dienst!
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Jouw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs mogen vanuit Amac en Apple ook niet naar je inloggegevens vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen de monteurs het probleem niet verhelpen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Apple wil onnodige kans op overval voorkomen en daarom is het verplicht de ''Zoek mijn''-functie uit te schakelen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je Apple-apparaat helaas niet innemen voor reparatie en kunnen wij geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit kunt uitschakelen: Apple Support.

Apple-expert

Ik ben Daniel, Apple watch-expert bij Amac.

Ik ben gek op alles van Apple. Het Apple ecosysteem sluit naadloos op elkaar en vind dat dit altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw Apple watch, iPad of Airpods? Maak een afspraak met een van onze experts, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Daniel, Apple watch-expert bij Amac.

Ik ben gek op alles van Apple. Het Apple ecosysteem sluit naadloos op elkaar en vind dat dit altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw Apple watch, iPad of Airpods? Maak een afspraak met een van onze experts, dan lossen wij het voor je op.

iOS reparatie

Dé plek voor jouw officiële iOS-reparatie. 

Is je Apple-device defect? Geen probleem: dankzij onze iOS-service repareren we al jouw Apple-apparaten.
Is bijvoorbeeld je iPad defect, je Apple Watch kapot of werkt je Apple TV niet meer? Dan lever je jouw Apple-apparaat in bij een van onze 50 winkels.

Onze technici zijn door Apple gecertificeerd en gebruiken alleen de originele Apple-onderdelen. Anders dan bij de meeste soorten reparatiepunten behoud je bij ons je garantie ook na de reparatie van jouw Apple-product*.
Amac is een Apple Authorised Service Provider (AASP). Dit betekent dat we aan de hoge kwaliteitesen van Apple rond service en reparatie voldoen. We leveren dus altijd dezelfde kwaliteit van en garantie op de reparatie van jouw Apple product als de repair service in de Apple Store.

*De reparatie van jouw Apple-apparaat wordt uitgevoerd door onze technische dienst. Er wordt dus niet direct gerepareerd in alle Amac-winkels. Kom je voor een iPhone-reparatie? In deze winkels wordt je iPhone wel op locatie gerepareerd.

Amac Support

Maak online je afspraak.

Heb je fysieke schade of ben je met bovenstaande stappen erachter gekomen dat je een hardwareprobleem hebt? Maak dan een reparatie-afspraak in een van onze 50 winkels.

Maak afspraak

NIEUW!

Bekijk onze prijzen.

Elk apparaat en elk onderdeel heeft zijn eigen kosten. Bekijk hier hoeveel jouw reparatie zou kosten. Deze prijzen zijn slechts een indicatie. De definitieve prijs krijg je als offerte bij de reparatie.

Bereken prijsindicatie

Waar kun je ons vinden?

Kom jij je Apple-apparaat inleveren voor reparatie?

De volgende stappen helpen jou bij het snel en eenvoudig inleveren van je Apple-device.

Maak een back-up.

We willen niet dat je na de reparatie al je gegevens kwijt bent.
Vergeet daarom nooit eerst een back-up te maken, voordat je jouw apparaat inlevert.

Meer informatie over het maken van een back-up maken vind je hier.

Zet "Zoek mijn" uit.

Heeft je Apple-device een "Zoek mijn"-functie? Dan dient deze uitgeschakeld te zijn. Staat dit niet uit? Dan kunnen wij je apparaat helaas niet in reparatie nemen.

Meer informatie.

Wis je gegevens.

Van apparaten waar gegevens opgeslagen zijn, wordt het opslagmedium gewist. Je kunt je gegevens ook alvast zelf wissen door de fabrieksinstellingen van het apparaat te herstellen..

Amac winkels

Wij helpen je graag!

recycling

Recycling

Het kan zijn dat bijvoorbeeld de batterij, de behuizing of het beeldscherm van jouw Apple-device toe is aan vervanging. Wij vervangen natuurlijk deze onderdelen, maar wat ook belangrijk is: we sturen al jouw oude en kapotte onderdelen terug naar Apple. Hier worden namelijk alle elektronische apparaten zorgvuldig gerecycled en dat scheelt veel elektronisch afval. Vervang jij dus bijvoorbeeld je batterij bij Amac, dan is dat fijn voor jou én fijn voor het milieu!

Lees meer over Apple en het milieu

Amac Support

Diensten en oplossingen.

Heb je een vraag over (de software van) je Apple-product of wil je weten welke diensten Amac nog meer aanbiedt?

Meer informatie

Inruilkorting

Meer recyclen.
Minder betalen.

Bereken je inruilwaarde

Veelgestelde vragen.

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je jouw Apple-device inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Zodra jouw Apple-apparaat is gearriveerd bij onze technische dienst zullen we het product uitgebreid testen om de oorzaak van jouw probleem te achterhalen. Valt jouw Apple-apparaat buiten garantie of gaat het om schade aan je Apple-device? Dan sturen we je een prijsopgave van de onderdelen die nodig zijn om jouw probleem te verhelpen. Wanneer het probleem wel onder garantie blijkt te vallen, zal de reparatie natuurlijk kosteloos zijn. Zodra de reparatie is afgerond doen we nog een laatste check, poetsen we je Apple-apparaat mooi op en sturen we deze terug naar de winkel waar jij na het ophalen weer kunt genieten van jouw volledig herstelde Apple-device!
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool**. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor AirPods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    We streven ernaar om jouw Apple-apparaat zo snel mogelijk te repareren. Vraag het winkelpersoneel naar de verwachte duur van de reparatie.
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan twee verschillende apparaten aanleveren: gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuw apparaat die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de kwaliteit van Apple. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.
    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    Om jouw privacy te beschermen zullen wij altijd jouw iPhone wissen voordat we starten met de diagnose. Zorg dus dat je een goede back-up maakt, bijvoorbeeld in de iCloud of op je computer. Heb je hulp nodig bij het maken en/of terugzetten van een goede back-up? Via Amac Support zijn we je graag van dienst!
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Jouw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs mogen vanuit Amac en Apple ook niet naar je inloggegevens vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen de monteurs het probleem niet verhelpen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Apple wil onnodige kans op overval voorkomen en daarom is het verplicht de ''Zoek mijn''-functie uit te schakelen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je Apple-apparaat helaas niet innemen voor reparatie en kunnen wij geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit kunt uitschakelen: Apple Support.

Apple-expert

Ik ben Daniel, Apple watch-expert bij Amac.

Ik ben gek op alles van Apple. Het Apple ecosysteem sluit naadloos op elkaar en vind dat dit altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw Apple watch, iPad of Airpods? Maak een afspraak met een van onze experts, dan lossen wij het voor je op. 

iPhone-reparateur

Ik ben Daniel, Apple watch-expert bij Amac.

Ik ben gek op alles van Apple. Het Apple ecosysteem sluit naadloos op elkaar en vind dat dit altijd perfect moet werken. Is er iets niet helemaal goed aan jouw Apple watch, iPad of Airpods? Maak een afspraak met een van onze experts, dan lossen wij het voor je op.

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Utrecht Mariaplaats
Mariastraat 38
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Arnhem
Roggestraat 13 a
Den Haag
Wagenstraat 10
Groningen
Westerkade 7
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79 b/c
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Utrecht Mariaplaats
Mariastraat 38
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken