Terug naar overzicht

Samenwerking met FocusCura uitgebreid

Lennard
vrijdag 17 juni 2016
Door Lennard

Zorginnovatiebedrijf FocusCura maakte afgelopen 6 juni bekend dat het de eerste ‘Apple Mobility Partner’ van Nederland is geworden. Dat betekent dat het bedrijf exclusieve toegang heeft tot onder andere speciale expertise op het gebied van User Interface en User Experience van Apple. Amac heeft als Apple Premium Reseller een jarenlange ervaring op het gebied van eHealth en wordt daarom partner voor de totale integratie, implementatie en ondersteuning van de diverse oplossingen van FocusCura.

FocusCura

Het welzijn van cliënten en patiënten
FocusCura is een zorginnovatiebedrijf dat zich volledig specialiseert in het ontwikkelen en implementeren van totaaloplossingen op het gebied van mobiliteit en communicatie tussen zorgverleners, artsen, cliënten en patiënten. De focus bij deze ontwikkelingen ligt op toegankelijkheid en telemonitoring. In de thuis- en ouderenzorg is het nu bijvoorbeeld mogelijk om via een mobiel apparaat de deur te ontgrendelen met één klik op de knop als de client dit zelf niet meer kan doen.

Daarnaast is het voor patiënten mogelijk om in de vertrouwde omgeving van hun eigen woning zelfstandig hart-, bloeddruk- en conditiemetingen te kunnen verrichten. De uitslagen van deze metingen worden rechtstreeks digitaal gedeeld met de zorgverlener zodat deze continu op de hoogte is van de gezondheid van de patiënt. Zou een behandelend arts direct en persoonlijk in contact willen komen met de patiënt, dan biedt FocusCura het zogeheten ‘BeeldBellen’ aan. Zo kunnen zorgverleners en cliënten makkelijk en snel via de iPad of iPhone met elkaar communiceren.

“eHealth en domotica worden de komende jaren steeds belangrijker om de zorg betaalbaar te houden en kwetsbare mensen te ondersteunen zo lang mogelijk zelfstandig te leven”, zegt Daan Dohmen, oprichter en CEO van FocusCura. “Met nieuwe eHealth-oplossingen, waaronder nieuwe apps voor iPhone en iPad, creëren we laagdrempelige toegang tot deze technologie voor zoveel mogelijk patiënten en zorgverleners.”

FocusCura

Klanten en eindgebruikers ontzorgen
Apple Premium Reseller Amac is inmiddels ruim elf jaar Apple expert op diverse gebieden en al meer dan ze s jaar vaste leverancier van de hardware die door FocusCura gebruikt wordt. Vanaf nu neemt Amac daarnaast een groot deel van de overige dienstverlening van FocusCura op zich. In nauwe samenwerking met FocusCura en verschillende zorginstellingen in het land draagt Amac bij aan de complete uitrol, integratie en technische ondersteuning van de oplossingen van FocusCura. Op deze manier kan de zorginnovatie op een hoog niveau voort worden gezet en zorgt Amac voor de implementatie, configuratie en distributie richting klanten en eindgebruikers.

“Op dit moment heeft Amac 22 winkels in Nederland en kunnen klanten en eindgebruikers van FocusCura dus altijd terecht in één van onze Amac Stores. Voor vragen, specifieke hulp en het uitproberen van producten en applicaties op het gebied van eHealth”, verteld Norbert Andringa, Sales Manager van Amac. “Mensen, en vooral ouderen, hebben nu eenmaal veel vragen als het gaat om nieuwe techniek en hebben vaak net even wat meer aandacht nodig dan de jongere generaties. En wie kan deze groep mensen op dit gebied beter helpen dan de Apple expert zelf?”

FocusCura

eHealth-producten, trainingen en service
De Amac Stores zijn dé perfecte plek voor diverse doelgroepen om kennis te maken met de eHealth-producten die er op dit moment verkrijgbaar zijn op de markt. En ook de bijzondere dienstverlening in de winkels speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van eHealth-oplossingen. Een goed voorbeeld hiervan is het iMember-programma dat Amac al een aantal jaar aanbiedt; iMember-leden kunnen onbeperkt diverse trainingen volgen en afspraken maken voor één-op-één-sessies met een speciaal getrainde coach. Ook voor eindgebruikers van de oplossingen van FocusCura wordt gewerkt aan een exclusief iMember-programma.

Gebruikers van de oplossingen van FocusCura kunnen binnenkort ook terecht voor technische problemen en gespecialiseerde service. Amac is namelijk door Apple gecertificeerd als ‘Apple Authorised Service Provider’ en kan daardoor alle technische ondersteuning beiden en reparaties uitvoeren zonder tussenkomst van derden en verlies van kwaliteit.

Meer informatie over de producten en oplossingen van FocusCura is te vinden op de website www.focuscura.com/nl.

Lennard
vrijdag 17 juni 2016
Door Lennard