Terug naar overzicht

De klant aan het woord: Andy Muller van Developers.nl

Norbert
dinsdag 24 september 2019
Door Norbert

Developers.nl stuurt iedere dag een klein leger aan developers door het hele land om op locatie software te ontwikkelen en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor klanten. Een paar jaar geleden hebben zij Amac ingeschakeld om hun volledige organisatie te voorzien van splinternieuwe MacBooks. Een flinke opgave dus! Andy Muller is fieldmanager bij developers.nl en wilde graag zijn ervaring met Amac met ons delen.

Andy Muller
Fieldmanager Developers.nl

Van 2 naar 55 medewerkers

Developers.nl is zevenenhalf jaar geleden begonnen met een team van twee PHP-ontwikkelaars, waarbij we vanaf het begin al aan detachering deden. Door de jaren heen is de vraag vanuit onze klanten steeds groter geworden. Nu zetten wij iedere dag zo’n 55 PHP-, front-end-, Python- en Java-specialisten in, die allemaal 40 uur per week aan het werk zijn bij de klant.

We zijn vorig jaar verhuisd van onze eerste thuisbasis naar een splinternieuw kantoor. Daar hoorde ook een nieuwe huisstijl en slogan bij: learn. code. share. Dit zijn drie maatstaven die precies zeggen wie wij zijn. Wij houden er namelijk van om code te schrijven, nieuwe dingen te leren en informatie met onze community en klanten te delen.

Ontzorgen van collega’s

Als een van de fieldmanagers ben ik verantwoordelijk voor een team dat bestaat uit 13 frontend developers. De belangrijkste taak is te zorgen dat alle collega’s actief zijn bij de tofste opdrachtgevers. En daarnaast hen te ontzorgen in alles wat ze nodig hebben om hun werk zo goed mogelijk uit te kunnen voeren voor de opdrachtgever. Tot slot doe ik het systeembeheer ernaast. Dus ik kijk naar welke apparatuur onze mensen moeten hebben – wat aanvankelijk ook de reden is geweest hoe wij met Amac Zakelijk in contact zijn gekomen.

Behoefte aan stabiliteit

In het begin waren er al een paar collega’s die op een Mac werkten. Maar naar mate onze organisatie begon te groeien, vonden wij het steeds belangrijker dat onze collega’s met goede, stabiele apparatuur en bovenal mooie apparatuur bij de klant verschenen. Daarbij hebben we twee tot drie jaar geleden besloten om iedereen uit te rusten met MacBooks.

“Kijk, dat is niet alleen top meegedacht, maar ook nog eens goed voor onze portemonnee.”

Van winkel naar hoofdkantoor

Voorheen bestelden wij al laptops bij Amac Spijkenisse. Omdat we een paar jaar geleden zo’n 45 nieuwe MacBooks wilden aanschaffen, kwamen we in gesprek met Patrick, jullie accountmanager. Vanuit daar is een samenwerking met Amac Zakelijk ontstaan, wat naar mijn idee nog steeds supergoed loopt!

Wat mij heel goed bevalt is dat ik altijd één aanspreekpunt heb mocht ik iets van jullie nodig hebben. Het kan weleens voorkomen dat een MacBook van een van mijn teamleden kapot gaat. Als diegene dan bij de klant zit en met een kapotte laptop heen-en-weer moet rijden en via verzekeringswerk een nieuwe moet regelen, dan kost ons dat natuurlijk ontzettend veel uren. Daar heeft Patrick goed in meegedacht. In plaats van iedere Mac maandelijks te verzekeren, stelde hij juist voor om altijd een spare laptop binnen handbereik te hebben. Mocht er een MacBook opeens kapot gaan, dan kan ik meteen in de auto springen en mijn collega te hulp schieten. Kijk, dat is niet alleen top meegedacht, maar ook nog eens goed voor onze portemonnee.

Voordelen van één aanspreekpunt

Het gaat allemaal veel sneller en makkelijker. En nogmaals, het hebben van één aanspreekpunt is een groot voordeel voor ons. Ik hoef Patrick ook niet iedere keer lastig te vallen zodra ik een laptop denk nodig te hebben. Ik hoef alleen een mailtje te sturen en dan weet ik dat ik in no-time een offerte teruggestuurd krijg. Binnen twee/drie dagen heb ik dan een laptop binnen. Heel eenvoudig dus. Daarnaast zijn de afspraken die wij onderling maken gewoon heel duidelijk en helder. Het eerste woord wat dan in mij op komt is transparantie. We bestellen nu zo’n zeven á acht jaar onze apparatuur bij Amac, zowel iPhones als MacBooks, en het werkt eigenlijk hartstikke goed. Oftewel, een fijne en transparante samenwerking zou ik zeggen!


Nog meer redenen of informatie nodig? Wil je meer weten over waarom jij Apple zou moeten gebruiken, of de mogelijkheden van Apple voor jouw organisatie, neem dan contact op. We vertellen het je graag!

Neem contact op


Norbert
dinsdag 24 september 2019
Door Norbert