Klantenservice

Veelgestelde vragen

Wat is een Open Box-product?

Een Open Box-product is een artikel dat eerder in de winkel als demomodel heeft gestaan of door een klant is geretourneerd. Om in aanmerking te komen voor herverkoop, wordt het artikel eerst door onze technische dienst gecontroleerd en mag er hooguit lichte cosmetische schade aan het product zitten. Hierdoor kunnen wij garanderen dat het product technisch in orde is. Daarnaast worden álle Open Box-producten geleverd in de oorspronkelijke doos met bijbehorende accessoires (m.u.v. Apple oordopjes bij Open Box iPhone modellen).

Wat is de levertijd van een Open Box-bestelling?

De levertijd van een Open Box-product is vaak langer (5-8 werkdagen) dan wat we normaal gesproken gewend zijn (1-2 werkdagen). Om de kwaliteit te kunnen garanderen, wordt een Open Box-product eerst nog grondig gecontroleerd voordat deze de deur uitgaat. Wanneer jouw bestelling op het punt staat geleverd te worden, ontvang je daar bericht van.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Een winkelbestelling kan worden geannuleerd via de winkel waar de bestelling is gedaan. Weborders kunnen worden geannuleerd door de afdeling Customer Care via care@amac.nl of 088 - 77 060 00. In de meeste gevallen kan de order geannuleerd worden wanneer deze nog niet in behandeling is bij de pakketdienst. Wanneer deze al bij de pakketdienst in behandeling is, dan kan de bestelling worden geweigerd wanneer het pakket wordt aangeboden. Samengestelde artikelen (“Stel je Mac samen”) kunnen echter niet worden geannuleerd.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je online bestelling wordt volgens onderstaand schema thuisbezorgd door PostNL pakketdienst, mits je bestelling op voorraad is op het moment van bestellen én er geen sprake is van een feestdag op de bestel- en/of bezorgdag:

  • • Besteld op een werkdag voor 20:00? Volgende dag geleverd.
  • • Besteld op zaterdag voor 15:00? Maandag geleverd*.
  • • Besteld op zaterdag na 15:00 t/m zondag? Dinsdag geleverd.

* Bestellingen onder een bepaalde waarde die klein genoeg zijn voor de brievenbus, worden via PostNL briefpost geleverd. Briefpost wordt niet op maandag bezorgd.

Lees meer over  thuisbezorgen en afhalen bij Amac.

Wat zijn de onderzoekskosten van mijn Apple-product?

De onderzoekskosten van reparaties zijn de standaardkosten om jouw Apple-product te laten controleren op defecten of schade. Deze kosten komen alleen te vervallen wanneer je product onder garantie valt. Wanneer er een offerte wordt opgesteld voor herstel, omdat het product buiten garantie valt of wanneer er schade is geconstateerd, dan blijven de onderzoekskosten altijd staan. De kosten zijn als volgt:

Voor iPod, Beats, Apple Pencil en andere Apple-accessoires: € 19,95
Voor iPad en Apple Watch: € 29,95
Voor iPhone: € 39,95
Voor iMac en MacBook: € 79,95

Waarom ontvang ik een prijsopgave voor mijn reparatie?

Amac zal bij alle reparaties de garantievoorwaarden hanteren. Ook defecten die vallen onder actuele en geldige vervangingsprogramma’s van Apple zelf, kunnen kosteloos bij ons worden gerepareerd. Wanneer er echter sprake is van een defect dat buiten de garantie valt óf wanneer er vocht- val- of stootschade is geconstateerd, zal er een prijsopgave worden opgesteld. Je hebt hierbij de keuze om akkoord te gaan met de prijsopgave. Wanneer je liever afziet van de reparatie, dan kun je er uiteraard ook voor kiezen om niet akkoord gaan met de prijsopgave.

Wanneer je akkoord gaat, zullen wij het product repareren of vervangen aan de hand van de prijsopgave. Deze kosten kunnen worden afgerekend bij het afhalen van het product. Als je niet akkoord gaat met de offerte, dan zullen alleen de onderzoekskosten in rekening worden gebracht (mits deze nog niet zijn aanbetaald bij inlevering van het product). Het product zal dan ongerepareerd terug gestuurd worden.

Kan ik mijn iPhone direct laten repareren?

Helaas kunnen wij jouw iPhone niet direct repareren. In de meeste gevallen moeten wij namelijk eerst de benodigde onderdelen bestellen. De minimale doorlooptijd hiervoor is dan ook één werkdag bij een van onze iOS-servicepunten. We raden aan om een afspraak te maken via https://getsupport.apple.com/ om de doorlooptijd van je reparatie te beperken.

Lees meer over iPhone-schermreparaties bij Amac.

Wat is iCare?

Met iCare kun je zorgeloos gebruikmaken van jouw Apple-apparaat. Met een iCare Basis-verzekering krijg je hulp bij technische defecten, val-, stoot-, water- en vochtschades en andere denkbare ongelukjes. Ook kun je voor een iCare Plus-verzekering kiezen. Hiermee is jouw apparaat bovenop de basisdekking ook gedekt tegen diefstal, beroving en hoge kosten bij misbruik van je bundel na diefstal.

Daarnaast beschermt iCare wereldwijd, dus je kunt jouw spullen gerust meenemen op zakenreis of vakantie. De volledige dekking vind je in de polisvoorwaarden, verkrijgbaar in een Amac Store bij jou in de buurt.

Hoe zeg ik mijn iCare-verzekering op?

Na de minimale contractduur van 3 maanden is iCare maandelijks opzegbaar. Dit doe je door te bellen naar Harmony Service Center via 010 - 206 86 73 (lokaal tarief).

Neem contact op met Amac

We helpen je graag met service vragen en vragen over je bestelling. Voor winkelgerelateerde vragen kan je ook contact opnemen met een Amac Store.

Vul je vraag hieronder in

* Verplichte velden